login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

2 gegevens van 2 tabellen verwisselen

Offline daanlaan - 06/01/2009 16:33 (laatste wijziging 06/01/2009 16:34)
Avatar van daanlaanMySQL interesse Ik ben een text based spel aan het maken en ik moet 2 verschillende gegevens uit 2 verschillende tabellen omwisselen

TABEL1
- naam1
TABEL2
- naam2

met dit klein vb zie je wat ik bedoel,
In dit geval zou dus in tabel 1 de waarde van naam 2 moeten komen en in tabel 2 de waarde van naam 1.
Maar als ik deze queries uitvoer:
UPDATE tabel1 SET naam1='".$naam2."'
dan zijn ze allebei hetzelfde en kan ik naam 2 niet meer wisselen...
is hier een oplossing voor of hoe doe je zoiets?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Erwt - 06/01/2009 16:37
Avatar van Erwt PHP beginner Omslachtige manier #1:

Eerst haal je de waardes apart op en stopt ze in een variabele bijv: $een en $twee. Daarna doe je twee aparte UPDATE querys en kan je $een en $twee weer gebruiken. Maar dit is wss niet wat je zoekt.
Offline daanlaan - 06/01/2009 16:46
Avatar van daanlaan MySQL interesse inderdaad zo heb ik het gedaan, maar dan heb ik elke keer 2 queries nodig misschien was er een code dat hij in 1 query iets kon wisselen ofzo maar ik denk het niet...
Nog even iets, elke keer dat hij deze pagina opnieuw herlaadt, moeten er 15 queries worden gedaan vooraleer de pagina helemaal klaar is om getoond te worden, is dit veel? want sinds ik die pagina heb geupload gaat het allemaal zeeeer traag (op elke pc, ook andere netwerken)
Offline Erwt - 06/01/2009 16:52
Avatar van Erwt PHP beginner 15 Querys.. hangt er van af wat hij moet gaan doen.. waar ben je in vredesnaam 15 querys voor nodig? en wat voor querys zijn het? select? insert?
Offline daanlaan - 06/01/2009 16:55
Avatar van daanlaan MySQL interesse het zijn select's die moeten gedaan worden uit 1 tabel maar waar het id elke keer anders is dus die WHERE id= ' ' is elke keer verschillend
Offline Gerard - 06/01/2009 17:47
Avatar van Gerard Ouwe rakker klinkt als iets waar een join of een subquery misschien van toepassing kan zijn.

Gimme zeh code 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s