login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CMS om pagina's aan te maken

Offline avancleef - 03/01/2009 11:27
Avatar van avancleefNieuw lid Beste lezers,

Ik wil een CMS systeem maken waarmee je snel en eenvoudig nieuwe pagina's kunt aanmaken. Elke pagina is het zelfde, enigste wat gedaan moet kunnen worden is dat je PER pagina alle plaatjes en tekst kunt aanpassen via het CMS.

optie 1. Een nieuwe pagina aanmaken
optie 2. Plaatjes bewerken
optie 3. Teksten bewerken

Als ik dus op optie 1 klik, krijg ik een nieuw scherm waarin een tekst komt blablabla, nothing special MAAR er moet een nieuwe pagina gegenereerd worden. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan doen? de pagina.php kopieren en hernoemen? of gewoon alles in een database gooien en daar alle gegevens uit halen zoals welk plaatje waar en welke tekst waar?

Hopend dat iemand mij enige tips kan geven omtrend dit soort CMS systemen.

Groetjes

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline svm - 03/01/2009 12:02 (laatste wijziging 03/01/2009 12:03)
Avatar van svm PHP ver gevorderde Zelf zou ik alles gewoon in een mysql db gooien en dan adhv een ID (auto_increment) eruit halen in pagina.php?id=x
Dit is sowieso het gemakkelijkste als je de pagina wilt bewerken, omdat je dan niet de layout van je pagina hoeft weg te filteren.

Maar waarom drie mogelijkheden?
Maak gewoon een wysiwyg-editor en sla de code ervan op in je db.
Dan kun je gemakkelijk de teksten en plaatsjes tegelijk bewerken.
Offline avancleef - 03/01/2009 17:32
Avatar van avancleef Nieuw lid WYSIWYG Editor heb ik voor de tekst, maar ze moeten ook ELK plaatje dat op de paginas voor komt kunnen wijzigen. Ik zat zelf ook al te denken van, per pagina een id met daarin alle plaatjes opgeslagen. Deze kunnen ze dan bewerken, en inderdaad alles in de database stoppen 

Wist alleen niet zeker of dat de juiste keuze was ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.22s