login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Recursief uit een db

Offline RonsterS - 30/12/2008 15:38
Avatar van RonsterSNieuw lid Hallo,

Ik ben als een geruime tijd bezig om een functie te maken die een table recursief uitleest.

table bestaat uit de volgende velden.
contentid, content, parentid, sequence, active

nu wil ik dus dat ik de table recursief uitlees maar wel met behoud van de sequence.

Hoe kan ik dit doen?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 30/12/2008 15:51
Avatar van Martijn Crew PHP ik geloof niet dat ik je snap? klein voorbeeldje? Want als je die waardes in je tabel heb staan, kun je ze toch plaatsen zoals je wilt?
Offline Wim - 30/12/2008 18:28
Avatar van Wim Crew algemeen recursief uitlezen.... zoek de betekenis daar eens van op

een recursieve functie oid ken ik, maar "recursief een database uitlezen"????
Offline timmie_loots - 30/12/2008 19:31
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Uitgaande van de door hem genoemde velden denk ik dat de TS een menu aan het opbouwen is. Waarschijnlijk is hij bezig met het bouwen van een CMS.

De 'sequence' slaat vast op de volgorde waarin de pagina's in het menu moeten staan. Volgens mij is het niet meer dan een ORDER BY clausule toevoegen aan de query. Dat weet ik echter niet zeker, daarvoor heb ik meer informatie nodig (zoals de functie waarin de gegevens worden uitgelezen).
Offline Thomas - 01/01/2009 02:44 (laatste wijziging 01/01/2009 02:47)
Avatar van Thomas Moderator Verplaats het sorteerprobleem naar PHP, sla wat extra informatie op bij de records, en je hebt maar één of maximaal twee queries nodig.

Zie deze reply.

Come to think of it, daar zou eigenlijk ook een "level" bij moeten, in geval je gaat schuiven met de elementen van de boom.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s