login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Top 5 links

Offline WuPnu - 27/12/2008 15:29
Avatar van WuPnuNieuw lid Voor de website Wup.nu zijn we bezig met een Top 5 van links met de meeste inhits, aangezien er voor de inhits een parte database bij gehouden word waar iedereen vandaan komt is het niet meer zo dat de inhits bij elkaar op geteld wordt maar voor elke inhits en kliks een eigen regel gemaakt wordt.

Heb hem nu redelijk af, alleen nu wil ik nog kunnen zeggen ORDER BY inhits, tabel staat er in, maar deze zal nooit werken als er geen mysql_num_row toegepast wordt om alle 1-tjes op te tellen.

Wie weet hoe ik dit het beste kan aanpakken?

de SQL qat er nu in zit is:

1. <?php
  2.  
  3.  
  4. $maandterug = date("m")-1;
  5. $datum_views = date(Y)."-".$maandterug."-".date(d)." 00:00:00";
  6.  
  7. $query_link2 = mysql_query("SELECT naam, COUNT(linkpartners_stats.id) AS total
  8. FROM linkpartners
  9. LEFT JOIN linkpartners_stats ON linkpartners.id=linkpartners_stats.link_id
  10. WHERE date > '".$datum_views."' AND linkpartners_stats.inhits ='1'
  11. GROUP BY linkpartners_stats.link_id
  12. ORDER BY total DESC");
  13. $row_link2 = mysql_fetch_array($query_link2);
  14.  
  15. $query_link = mysql_query("SELECT DISTINCT linkpartners.*
  16. FROM `linkpartners`
  17. JOIN `linkpartners_stats` ON linkpartners.id = linkpartners_stats.link_id
  18. WHERE date > '".$datum_views."' AND linkpartners_stats.inhits ='1'
  19. ORDER BY '".$row_link2."' DESC");
  20.  
  21.  
  22. while($row_link = mysql_fetch_assoc($query_link)){
  23. //partnnerprgramma
  24. $most_view_link_in = "SELECT inhits FROM linkpartners_stats WHERE link_id = '".$row_link['id']."' AND inhits ='1'";
  25. $most_view_link_in_r = mysql_query($most_view_link_in) or die ("");
  26. $most_view_link_in_res = mysql_num_rows($most_view_link_in_r);
  27.  
  28. $most_view_link_kl = "SELECT kliks FROM linkpartners_stats WHERE link_id = '".$row_link['id']."' AND kliks ='1'";
  29. $most_view_link_kl_r = mysql_query($most_view_link_kl) or die ("");
  30. $most_view_link_kl_res = mysql_num_rows($most_view_link_kl_r);
  31.  
  32. // laatste maand
  33. $most_view_link_min = "SELECT inhits FROM linkpartners_stats WHERE link_id = '".$row_link['id']."' AND date > '".$datum_views."' AND inhits ='1'";
  34. $most_view_link_min_r = mysql_query($most_view_link_min) or die ("");
  35. $most_view_link_min_res = mysql_num_rows($most_view_link_min_r);
  36.  
  37. $most_view_link_mkl = "SELECT kliks FROM linkpartners_stats WHERE link_id = '".$row_link['id']."' AND date > '".$datum_views."' AND kliks ='1'";
  38. $most_view_link_mkl_r = mysql_query($most_view_link_mkl) or die ("");
  39. $most_view_link_mkl_res = mysql_num_rows($most_view_link_mkl_r);
  40.  
  41. ?>

Waarschijnlijk zal ik moeten gaan werken met arrey's alleen op een of andere manier kom ik hier gewoon niet mee uit, die inhits moeten dus op geteld worden van uit de database waarbij alle gegeven uit de tabel linkpartners_stats, daarin staan alleen maar 1-tjes die opgeteld moet worden om gebruikt te worden in de optelling.

Hoop dat iemand me een stap verder kan brengen. Voorbeeld draait op: WuP.nu/part/all

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 27/12/2008 19:38
Avatar van Martijn Crew PHP je doet een select WatJeWilt,Verteld dat je het ORDER BY kliks DESC wilt,en dan aan het eind LIMIT 5 
Offline WuPnu - 28/12/2008 17:49
Avatar van WuPnu Nieuw lid Jah alleen zoals ik in mijn verhaal al zei is dat wat lastiger als je het uit een logbestand haalt en wil namelijk geen extra cel hebben waarin deze opgeteld worden. (dat hebben we op een andere deel van de site wel maar dat werkt namelijk voor geen meter).

Dus waarschijnlijk zal Array's de enige mogelijkheid blijven, alleen weet ik niet hoe ik dit aan moet pakken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s