login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

datum uit database uit elkaar halen

Offline Appie_Dijk - 22/12/2008 16:36
Avatar van Appie_DijkLid Hallo iedereen,

Ik heb in de database een kolom genaamd datum (met type DATETIME).
Nu gaat het toevoegen naar de database prima, maar nu wil ik graag de datum uitelkaar trekken en verwerken in de volgende code:

1. <input type="text" name="dag" value="<? $select->dag; ?> size="3" maxlength="2""> -
  2. <input type="text" name="maand" value="<? $select->maand; ?> size="3" maxlength="2"> -
  3. <input type="text" name="jaar" value="<? $select->jaar; ?> size="6" maxlength="4"> <i>(dag - maand - jaar)</i><br>
  4. <input type="text" name="uur" value="<? $select->uur ?> size="3" maxlength="2"> :
  5. <input type="text" name="minuut" value="<? $select->minuut; ?> size="3" maxlength="2"> <i>(uur:minuut)</i>

hoe moet ik dit doen?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dlol - 22/12/2008 18:56
Avatar van Dlol Lid Ik weet dat ik je er niet veel mee zal helpen, maar dit is dus een reden waarom ik voor datums altijd gewoon een unix timestamp in de database zet, en dan met de functie date("formaat", $timestamp) kan ik er altijd van maken wat ik wil.
Offline Koen - 22/12/2008 19:02
  1. SELECT id, datetime, DATE_FORMAT(datetime, '%d') AS dag, DATE_FORMAT(datetime, '%m') AS maand, DATE_FORMAT(datetime, '%Y) AS jaar, DATE_FORMAT(datetime, '%H') AS uur, DATE_FORMAT(datetime, '%i') AS minuut FROM tabel;

Zoiets?
Offline Wim - 22/12/2008 19:05
sliphead schreef:
[..code..]

Zoiets?

nee, want je vergeet een ' 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.206s