login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Template Engine installeren in bestaand systeem (Opgelost)

Offline Martijn2008 - 22/12/2008 14:53
Avatar van Martijn2008PHP beginner Hallo allemaal,

Ik ben erg nieuwsgierig of het eenvoudig is om een template engine te installeren in een bestaand systeem. Dit systeem is gebaseerd op PHP en is dus NIET gescript in een framework zoals bijvoorbeeld Zend Framework. Ik zou graag tips willen horen hoe ik het integreren van een template engine het beste kan aanpakken. Als het vrijwel onmogelijk is doordat de code vrijwel in zijn geheel herschreven zou moeten worden dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Bedankt alvast !

Martijn

Note: Ik heb nog vrijwel geen ervaring met templates engines. Als ik nu voor 1 zou moeten kiezen, dan kies ik voor Smarty.

19 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dlol - 22/12/2008 18:49
Avatar van Dlol Lid Je kan alvast per template een andere css file includen?
Offline Wim - 22/12/2008 18:50
Avatar van Wim Crew algemeen http://www.site...ne:_Smarty ...?
Offline Aar - 22/12/2008 23:52
Avatar van Aar PHP interesse Kies voor TemplateLite. Dit is een snellere fork van Smarty die haast hetzelfde werkt.
Offline Martijn2008 - 23/12/2008 00:02
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Maar hoe zit het dan precies met de integratie van een template engine in een bestaand systeem? Is dat te doen? 
Offline Erwt - 23/12/2008 09:20
Avatar van Erwt PHP beginner (pm gestuurd)

Zoals ik (ook) in de pm vermeld. Het hangt er van af hoe je nu te werk gaat. Wanneer je je code nu gescheiden hebt dan is enkel het wijzigen van linkjes en de templates van belang.

Wat ik niet in de pm heb vermeld: Tijd gaat er zowieso inzitten, maar ik denk dat het de moeite waard is.
Offline Joost - 23/12/2008 13:34
Erwt schreef:
(pm gestuurd)

Zoals ik (ook) in de pm vermeld. Het hangt er van af hoe je nu te werk gaat. Wanneer je je code nu gescheiden hebt dan is enkel het wijzigen van linkjes en de templates van belang.