Nieuw lid |
|
Ben bezig met een Gastenboek en loop tegen een foutmelding in de routine aan in functions.php
function send_lostpassword_email($username, $email, $path, $titel) function send_lostpassword_email($username, $email, $path, $titel) {
function send_lostpassword_email($username, $email, $path, $titel) function send_lostpassword_email($username, $email, $path, $titel) {
Als ik de routine gebruik omdat ik mijn password niet meer weet, dan krijg ik de volgende melding:
"Warning: mail() [function.mail]: SMTP-server response: 550 5.7.1. Unable to replay for email@adres.nl in .... line 615.
De aangeroepen routine ziet er alsvolgt uit:
function send_lostpassword_email($username, $email, $path, $titel)
{
// Inhoud email maken
$content = "Beste ".$username.", \n\n";
$content .= "U heeft gekozen om uw password te laten veranderen. Als dit niet het geval is, beschouw deze email dan als niet verzonden. \n\n";
$content .= "Om daadwerkelijk uw wachtwoord te veranderen klik dan op de link hieronder: \n";
$content .= "".$path."?action=lostpassword&email=".$email."&reset=1 \n\n";
$content .= "Als u die pagina bezocht heeft zal uw password gereset worden en het nieuwe password naar u worden toegemailed. \n\n";
$content .= "Met vriendelijke groeten, \n";
$content .= $titel;
// Email versturen
mail($email, "Wachtwoord vergeten: ".$titel."", $content,"From: noreply@{".$_SERVER['SERVER_NAME']."}\r\n" .
"Reply-To: noreply@{".$_SERVER['SERVER_NAME']."}\r\n" .
"X-Mailer: PHP/" . phpversion());
}
function send_lostpassword_email($username, $email, $path, $titel) { // Inhoud email maken $content = "Beste ".$username.", \n\n"; $content .= "U heeft gekozen om uw password te laten veranderen. Als dit niet het geval is, beschouw deze email dan als niet verzonden. \n\n"; $content .= "Om daadwerkelijk uw wachtwoord te veranderen klik dan op de link hieronder: \n"; $content .= "".$path."?action=lostpassword&email=".$email."&reset=1 \n\n"; $content .= "Als u die pagina bezocht heeft zal uw password gereset worden en het nieuwe password naar u worden toegemailed. \n\n"; $content .= "Met vriendelijke groeten, \n"; $content .= $titel; // Email versturen mail($email, "Wachtwoord vergeten: ".$titel."", $content,"From: noreply@{".$_SERVER['SERVER_NAME']."}\r\n" . "Reply-To: noreply@{".$_SERVER['SERVER_NAME']."}\r\n" . }
In mijn php-ini heb ik het volgende aangepast:
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost
smtp_port = 25
; For Win32 only.
sendmail_from = email@adres.nl
Heb je nog meer informatie nodig of weet iemand de oplossing dan zie ik dat graag.
Alvast bedankt
|