login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

htmlentities zoeken

Offline Pellens - 09/12/2008 12:22
Avatar van PellensPHP interesse Hi,

ik heb een zoekfuncties waarmee men grote stukken tekst makkelijk kan doorzoeken.

In deze tekst zitten veel characters die ik met htmlentities() heb moeten aanpassen

1. htmlentities(ë) == ë

Wanneer ik nu zoek op bv België, laat ik de zoekterm ook ondergaan aan de functie htmlentities.

1. ...
  2. $result = $mysqli->query("SELECT * FROM teksten WHERE tekst LIKE '%".htmlentities($_GET['zoekterm'])."%'");
  3. ...

Toch kan het gewenste resultaat niet gevonden worden... Kan iemand mij verder helpen waar ik in de fout ga?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Richard - 09/12/2008 14:59
Avatar van Richard Crew algemeen Waarom staat het met htmlentities in de database dan?
Offline Pellens - 09/12/2008 17:46
Avatar van Pellens PHP interesse Omdat het anders weergeven wordt als een onbekend character.
(Ben ik duidelijk? Moest dit niet zijn maak ik een screenshot ter verduidelijking)

In vorig opzoek werk heb ik geleerd dat als je een character correct wilt weergeven, je ze moet laten aanpassen aan "html-taal".

Ben ik fout aan het redeneren?
Offline Martijn - 09/12/2008 17:53
Avatar van Martijn Crew PHP naja, ik doe t ook zoals jij t doet... htmlentities voor t opslaan. Vind t ook wel apart dat een ge-entetied() iets niet vind
Offline Richard - 09/12/2008 18:25
Avatar van Richard Crew algemeen Je moet gewoon zorgen dat je _overal_ dezelfde encoding gebruikt. Liefst UTF8, dan heb je in principe niks meer om je zorgen over te maken.

http://www.yapf.net/Articles/ArticleView/864

Met htmlentities opslaan is _nooit_ goed, data moet ongewijzigd in de database staan.
Offline Pellens - 09/12/2008 21:17
Avatar van Pellens PHP interesse Ik gebruik overal dezelfde encodign.
Offline Richard - 09/12/2008 21:26
Avatar van Richard Crew algemeen Dan zou je ook geen problemen kunnen hebben met dat het als "onbekend karakter" wordt weergegeven.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s