login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

exporteren PHP/MYSQL -- nieuw / bestaand word document

Offline Nickklz - 05/12/2008 09:40 (laatste wijziging 05/12/2008 09:49)
Avatar van NickklzNieuw lid Ik heb inhoud in een database zitten die ik wil exporteren naar Word. nu weet ik dat je naar excel (csv) kunt exporteren maar dit is niet de bedoeling.

Het word document moet een bepaalde opmaak hebben. met daarin dus ook informatie buitenom de export velden. (ik probeer hieronder te verduidelijken)

De vraag is dus: Is dit uberhaupt mogelijk?

P.S. ik heb het idee dat ik eerst een HTML pagina moet maken, maar dat zou ik het liefst vermijden

Groeten Nick
==============
Word document

Titel

--------------------------
| Cel 1 | Cel 2 |
--------------------------

-----------------------------------------------------------
| EXPORT veld 1 | EXPORT veld 2 |
-----------------------------------------------------------

----------------------------------------------
| Dit is de slottekst, hierboven staat de export |
| van de database. Deze info kan worden mee |
| gegeven, net als de lay-out |
----------------------------------------------

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 05/12/2008 09:46
Avatar van marten Beheerder Wil je dat wij dit maken voor je of heb je het zelf al geprobeerd?

In het geval van de eerste hoort dit bij samenwerken
Offline Nickklz - 05/12/2008 09:49
Avatar van Nickklz Nieuw lid Nee, ik wil niet dat jullie het maken. ik ben al bezig geweest met print en heredoc.

Eigenlijk is de vraag die ik beantwoord wil hebben:

Is het mogelijk om naar een word document met bepaalde opmaak te exporteren?

Dus als mensen zeggen: dat is mogelijk door met dit commando aan de slag te gaan, dan kan ik me daar in verdiepen.
Offline thomasje - 05/12/2008 12:06
Avatar van thomasje MySQL beginner je kan bijvoorbeeld adressen eerst naar excel exporteren, daarna ga je naar je opgemaakte wordt bestand en kies je voor extra > brieven en verzendlijsten > en dan afdruk samenvoegen. De rest spreekt voor zich, je kan dan dus de kolom uit de excel bestand halen en die wordt dan overal desgewenst weergegeven, zo kan je bijvoorbeeld een brief persoonlijk maken door een naam achter geachte heer/mevrouw te zetten.

Ik hoop dat je er wat mee kan.
Offline Nickklz - 05/12/2008 12:50
Avatar van Nickklz Nieuw lid Dank voor je reactie. Ik weet idd dat dit kan. maar rechtstreeks naar Word? (btw: ik ben technisch) alleen de gebruikers niet ;).

Het gaat dus om het Rechtstreeks naar Word te kunnen koppelen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s