login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Sessie-probleem

Offline Raze - 04/12/2008 16:24
Avatar van RazePHP beginner ik heb volgende code op mijn website
  1. <?php
  2. if(isset($_SESSION['MM_Username'])) {
  3. if($_SESSION['MM_Username'] == $row_groupmembers['gebruikersnaam']) {
  4. echo "Welkom groepslid.";
  5. } else {
  6. echo "Enkel leden van deze groep hebben toegang.";
  7. }
  8. }
  9. ?>

Mijn probleem is het hetvolgende: ik ben ingelogd als "test" en ook deze gebruikersnaam komt voor in de rij "groupmembers". Toch krijg ik altijd de boodschap "Enkel leden van deze groep hebben toegang" te zien.
Wat doe ik fout?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Richard - 04/12/2008 16:32
Avatar van Richard Crew algemeen Wat staat er in $row_groupmembers?
Offline marten - 04/12/2008 16:53
Avatar van marten Beheerder Als die row een array is moet je controleren met PHP.net: in_array
Offline Raze - 04/12/2008 18:17 (laatste wijziging 04/12/2008 18:18)
Avatar van Raze PHP beginner het gaat als volgt: het is een groep met verschillende members (ik heb een tabel "members", een tabel "groups" en een tabel "groups_members". "Members" spreekt voor zich (username en pass), "groups" zitten het id en de naam in, en in "groups_members" zitten de ID van de groep en de username van ieder lid dat lid is van de groep.

Nu heb ik een pagina gemaakt waarop berichten kunnen gelezen worden (iedere groep heeft zijn eigen berichtenpagina). Omdat ik met een beveiligde pagina werk (via sessies), wil ik dus kijken of de huidige sessiewaarde (in dit geval de gebruikersnaam), in de lijst staat. Staat deze in de lijst, dan mogen de berichten getoond worden. Staat deze niet in de lijst, dan mogen de berichten niet getoond worden.

@JeXuS: in $row_groupmembers staat dus eigenlijk het ID van de groep en de username van elk lid dat lid is van die groep.

Dat is in het kort eigenlijk het prinicipe dat ik probeer uit te vissen en ik dacht dat het met if/else mogelijk was.

Edit: misschien is deze manier te omslachtig om mee te werken? Heeft iemand van jullie misschien een betere methode hiervoor?
Offline Martijn - 04/12/2008 19:11
Avatar van Martijn Crew PHP ik neem aan dat je wel session_start(); bovenaan je script hebt?
Offline Raze - 05/12/2008 18:45
Avatar van Raze PHP beginner yep session_stat() is bovenaan geincluded (doe ik standaard op elke pagina)

ik zal nog eens even zelf vanalles proberen  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.275s