login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

afbeelding uploaden (Opgelost)

Offline Raze - 02/12/2008 13:19
Avatar van RazePHP beginner Hallo,

ik heb een klein scriptje proberen te maken waarmee je een (kleine) afbeelding kan uploaden in een MySQL-tabel.

ik heb dus 3 rijen: ID (INT), titel (VARCHAR) en afbeelding (BLOB)
het probleem is nu dat wanneer ik mijn formulier invul (voor de afbeelding gebruik ik het formuliertype "file" in en de enctype is "multipart/form-data"), dat ik een foutmelding krijg, namelijk dat afbeelding (BLOB) niet nul mag zijn. Ik 'plaats' dus een afbeelding in mijn formulierveld, druk op verzenden en toch krijg ik deze foutmelding. Iemand een idee?

PS: is het misschien niet beter om bestanden in een map op te slaan i.p.v. in een database? Wat is jullie mening hierover?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Diko - 02/12/2008 13:26
Avatar van Diko PHP interesse Ik zou geen afbeeldingen in de database opslaan. Hier krijg je alleen maar een trage database van.

Je kunt wel de afbeelding uploaden naar een aparte map. De naam uniek maken en de locatie van de afbeelding vervolgens in de database opslaan.

Dit komt de snelheid van je database ten goede, maar ook de laadtijd van je pagina.
Offline Kr4nKz1n - 02/12/2008 14:02
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Precies, een afbeelding uploaden naar een map is veel makkelijker en sneller.

Let er wel op dat je bij het uploaden controleert op de MIME TYPE en op de extensie.
Offline Raze - 02/12/2008 18:12
Avatar van Raze PHP beginner Mmmh ok thanks beide ;)

ik denk dat ik dus gewoon een map ga aanmaken ipv opslaan in database
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s