login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Uploaden + voortgang

Offline Sam - 23/11/2008 01:29
Ik heb een formulier waarin de gebruiker een onbeperkt aantal foto's kan selecteren om up te loaden. Deze worden samen met een hoop andere gegevens verzonden.
De gegevens gaan eerst in de database en dan zou het uploaden moeten beginnen, maar omdat er meestal meer dan 1 foto wordt geupload, zou ik graag weergeven WELKE foto op dit moment wordt geupload. Bijvoorbeeld: Foto 1 van 3.
Is dit mogelijk? Zoja, hoe moet ik dit aapakken?

Thx & grtz,
Sam

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 23/11/2008 01:38
Avatar van MiST Lid Keyword is AJAX!

Wsl ga je een scriptje nodig hebben dat file per file upload en Javascript om de bestanden een voor een door te geven aan dat script, en die kan dan ook zeggen welk bestand doorgestuurd is en of het uploaden gelukt is.

Ik ben niet helemaal into AJAX, maar ik ken de basics, en zo zou ik het doen. Ik heb nog niet naar manieren gezocht.

Vergeet nooit forum regel 1 van de meeste hulpfora: Google (of een andere zoekmachine) is je beste vriend!

Offline Sam - 23/11/2008 01:57
Avatar van Sam PHP expert Ik heb op google gezocht, maar daar zijn bijna alle oplossing flash of java, en dat wil ik dus niet gebruiken. Met ajax kan het wss wel lukken, maar dan moet de browser dus wel javascript accepteren. Op zich is dit meestel geen probleem, maar het bedrijf waarvoor ik de website maak, heeft een lokaal netwerk waarbij Javascript door de server geblokkeerd wordt...Dit zou dus willen zeggen dat er na het eerste bestand niets meer geupload zou worden.

Ik had iets in gedachten met een foreach loop: Het bestand wordt geupload en de content van een div wordt aangepast. Hiermee zullen de mensen in het bedrijf nog altijd niet zien welke foto geupload wordt, maar dan worden wel alle fotos geupload. Alleen weet ik niet of dit wel zou werken.

Grtz,
Sam
Offline MiST - 23/11/2008 11:52
Avatar van MiST Lid Hoe zou je een DIV met PHP aanpassen?

PHP is SERVER sided. Elke wijziging op je pagina is dus een page refresh... tenzij je dus met sessions of lange post sequences gaat werken en dan ook nog eens de onvermijdelijke Page refreshes, is dat dus een nono.

Misschien dan toch maar eens naar kant en klare flash kijken?

Nochtans, volgens mij is flash minder ondersteund.

En btw, hoe kan een server JavaScript weigeren? dat is Client-Sided. Dat wordt alleen maar uitgevoerd op de client, dus de eindgebruiker zijn PC/Mac/...

Of zijn alle werkstations een subset van de server? 
Offline Sam - 23/11/2008 18:58
Avatar van Sam PHP expert De DIV aanpasse gebeurt met JS, maar dat was dus idd niet mogelijk.

Alle pc's in het bedrijf zijn aangesloten op de server en krijgen hun internet verbinding via de server. Maar deze is zo ingesteld dat hij weigert om JS te downloaden: http://www.watchguard.com/
Offline Martijn - 23/11/2008 19:16
Avatar van Martijn Crew PHP mssn dat je maakt dat als er js er steeds een divje is die zegt hoever die is, en anders een vak met "js is uitgeschakeld. Je kunt rechtsonder bij de laadbalk zien hoever we zijn met uploaden"
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s