login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Chained select met ajax

Offline Ijspegel - 14/11/2008 14:10 (laatste wijziging 14/11/2008 14:11)
Avatar van IjspegelNieuw lid Om een product aan mijn database toe te voegen maak ik o.a. gebruik van een chained select. In de eerste select kies ik de categorie, vervolgens worden in select 2 de bijbehorende subcategorieen getoond en daar kies ik er weer 1 uit en daarna worden in select 3 de bijbehorende subsubcategorieen getoond.

Dit doe ik nu gewoon gewoon met alleen PHP en een heel klein beetje JS in de select (onChange="submit();"). Ik vind het alleen een beetje omslachtig en zou het liever in combinatie met AJAX doen.

Zou iemand mij misschien op weg kunnen helpen met hoe ik dit dan moet doen? Ik heb al veel op internet gezocht, maar heb helaas niet het gewenste gevonden. Ik vind er wel wat informatie over als het gaat om 2 select boxen, maar niet als het er meer zijn.

Ik hoop echt dat jullie mij willen helpen met een klein voorbeeldje of iets dergelijks. Alvast bedankt!  

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline prienstra - 14/11/2008 15:02 (laatste wijziging 14/11/2008 15:05)
Avatar van prienstra MySQL interesse Hier kan je iets vinden in ajax Linkje

De derde werkt gewoon het zelfde. Alleen moet je de gegevens kopieeren van de eerste box. En een unieke naam geven. Nieuw bestandje aanmaken met de opties voor de derde box, waarin staat als box 2 = dan ......
Offline Ijspegel - 14/11/2008 15:15
Avatar van Ijspegel Nieuw lid Die was ik inderdaad al tegengekomen... Jij zegt dat als ik er nog 1 bij wil dat ik nog een bestand moet aanmaken. Ik neem aan dat je dus bedoeld dat ik dan nog een functie moet maken als getSubSubCat en in die functie link ik dan naar getsubsubcat.php?subsubcat='+subcat?

Helaas snap ik het daar niet zo goed. Ik wil bijvoorbeeld ook met gegevens uit de DB werken en dat is daar niet? Heb je toevallig niet een voorbeeldje ergens. 
Offline prienstra - 14/11/2008 15:35
Avatar van prienstra MySQL interesse even snel een knutsel:

test.php:
Plaatscode: 36127

getcities.php:
Plaatscode: 36128

getSubCategories.php:
Plaatscode: 36129

Downloaden op de eerder gegeven website da ajax.js
Offline Ijspegel - 14/11/2008 15:55
Avatar van Ijspegel Nieuw lid Oke, dank je wel! Ik ga er naar kijken! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s