login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Facebook/ Hyves code.

Offline Babak - 13/11/2008 19:14
Avatar van BabakMySQL interesse Kon geen goede titel bedenken, excuses hiervoor.

Beste mensen,

Ik wil graag iets nabootsen wat gaat lijken op Facebook en/of Hyves. Maar wat heb ik hier precies voor nodig?

Heb PHP/MySQL kennis. Ofcourse is dat nodig, maar wat precies nog meer?

BVD

19 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 13/11/2008 19:16
Avatar van Martijn Crew PHP naja, php en mysql ja. Kennis van beveiligen, en javascript voor gebruiksvriendelijkheid (denk ook aan AJAX)
Offline Abbas - 13/11/2008 19:17
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Veel tijd en geduld! Dergelijk systeem maken en beveiligen en alles optimaliseren en denk nog maar aan een heleboel dingen kost wel een heleboel tijd!
Offline skillat2 - 13/11/2008 19:34
Avatar van skillat2 HTML beginner Waarom zou je zoiets willen maken ?

Alleen al de marketing die hierbij komt kijken.
Hoe denk je al die gebruikers bij hyves/facebook weg te trekken, of trek je een andere doelgroep ?
Offline Stijn - 13/11/2008 19:39
Citaat:
wat gaat lijken op Facebook en/of Hyves.
Netwerkkennis? Nuja je wilt een sociale website maken. Je hebt een plan nodig van hoe moet het eruit zien, welke tools ga ik gebruiken etc. Zorg ook voor een goeie layout en een makkelijke structuur. Je beseft het niet maar er lopen héél wat domme mensen op het internet die wegklikken als het moeilijk wordt.
Offline nemesiskoen - 13/11/2008 19:42
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Je beseft het niet maar er lopen héél wat domme mensen op het internet die wegklikken als het moeilijk wordt.

Some would argue da die mensen juist slim zijn:-)
Offline Babak - 13/11/2008 20:51
Avatar van Babak MySQL interesse Maar, ik dacht meer aan servers etc? Hoe gaat dat eruit zien?
Offline marten - 13/11/2008 20:56
Avatar van marten Beheerder Vierkant? Ik zou voor de platte gaan die passen in een rek.
Offline nemesiskoen - 13/11/2008 21:03

PHP expert
Je kan kiezen tussen SMP of een cluster (zal nog wel meer keuzes zijn maargoed), waarbij dus meerdere processors/computers 1 server voorstellen. Je kan dan bv. servers speciaal laten toewijzen voor alle db-beheer. Maar ik ben bang dat dit niet echt de site is om vragen te stellen hoe je best een server opbouwt.
Offline Joost - 13/11/2008 21:12 (laatste wijziging 13/11/2008 21:17)
Avatar van Joost PHP expert http://www.howt...ubuntu8.04

Sites als Facebook & Hyves hebben waarschijnlijk grote clusters voor hun website Hyves heeft er zo'n 1800, alhoewel me dat toch wel erg veel lijkt, aannemend dat wikipedia er 300 (niet helemaal zeker over) gebruikt  

edit: 400 voor wikipedia ;)
Offline Abbas - 13/11/2008 21:15
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
marten schreef:
Vierkant? Ik zou voor de platte gaan die passen in een rek.
Lol!!! ^^
Offline nemesiskoen - 13/11/2008 21:16

PHP expert
Wat dan ook, zowiezo geen ubuntu gebruiken 
Offline Joost - 13/11/2008 21:18
vage schreef:
Wat dan ook, zowiezo geen ubuntu gebruiken 
Wikipedia is er laatst naar overgestapt:
http://tweakers...buntu.html
Offline Kr4nKz1n - 13/11/2008 21:23
Babak schreef:
Kon geen goede titel bedenken, excuses hiervoor.

Beste mensen,

Ik wil graag iets nabootsen wat gaat lijken op Facebook en/of Hyves. Maar wat heb ik hier precies voor nodig?

Heb PHP/MySQL kennis. Ofcourse is dat nodig, maar wat precies nog meer?

BVD
Ik denk dat als je zo`n site wilt maken, en je vervolgens aan ons vraagt wat je daar voor nodig hebt, je absoluut niet genoeg kennis hebt om zo`n site te maken.

In principe ziet elke ontwikkelaar op een redelijk niveau, hoe je zo`n site kan maken en welke talen/technieken daarvoor nodig zijn.

Sowieso moet je eerst gaan na denken of het allemaal de moeite waard zal z`n. Ook al krijg je sowieso wel veel kennis etc.

Je moet eerst de basis bedenken en dat is voor mijn gevoel welke hoofdtaal je gaat gebruiken, PHP? ASP? ColdFusion?
Offline nemesiskoen - 13/11/2008 21:32 (laatste wijziging 13/11/2008 21:50)

PHP expert
Medieval schreef:
[..quote..]Wikipedia is er laatst naar overgestapt:
Von Linkenstein

Hoe dan ook: zowiezo geen ubuntu
Offline Erwt - 14/11/2008 08:38 (laatste wijziging 14/11/2008 10:09)
Avatar van Erwt PHP beginner Voordat je weet hoe je 't maakt moet je toch weten wat je maakt?

Maak de systeemeisen voor je systeem. Wat moet het allemaal kunnen? En daarna ga je je afvragen hoe je het gaat maken.

Stel je wilt gewoon een simpele website met profielen die ingevuld kunnen worden en een forum dan zeg ik: PHP & SQL en de rest moet wel lukken.

Ik denk dat je met HTML, CSS, Javascript, AJAX, PHP en SQL wel klaar bent.
Offline MiST - 14/11/2008 11:48
Avatar van MiST Lid zorg misschien eerst dat je het lokaal draaiend krijgt, tegen dan ben je misschien al van gedacht veranderd... xD

Zulke projecten vergen verschrikkelijk veel tijd (zeker als je het goed wil doen). Ga je dit op je eentje doen?

Deze vraag wordt namelijk vaker gesteld, en het wordt meestal afgeraden... ;)
Offline prienstra - 14/11/2008 13:52
Avatar van prienstra MySQL interesse kijk eens op bv sitedeals.nl. Daar worden vaak van dat soort profielscripts aangeboden voor een paar tientjes. Moet je wel zelf een layout maken. Heb jij iedergeval een begin en kan je daar verder mee gaan werken.
Offline zointer - 14/11/2008 13:58
Avatar van zointer HTML gevorderde
prienstra schreef:
kijk eens op bv [reclame(beu site)] Daar worden vaak van dat soort profielscripts aangeboden voor een paar tientjes. Moet je wel zelf een layout maken. Heb jij iedergeval een begin en kan je daar verder mee gaan werken.

Ja en dat kan concurreren   

Amaai voor een paar tientjes
Offline prienstra - 14/11/2008 14:00
Avatar van prienstra MySQL interesse
zointer schreef:
[..quote..]

Ja en dat kan concurreren   

Amaai voor een paar tientjes

Je denkt toch niet dat de topicstarter echt serieus is met zo'n vraag, of ambities heeft om zoiets te gaan opzetten.
Kan ie voor een paar tientjes het ontdekken / ervaren.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.214s