login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Poll

Offline joost99 - 10/11/2008 19:10
Avatar van joost99Nieuw lid Hallo allemaal ik heb een poll maar ik heb problemen bij het uitvoeren van de poll. Admin systeem doet het wel maar poll zelf niet. Ik heb de sql helemaal uitgevoerd en de gegevens goed ingevoerd in het script. Dit is het script: http://www.plaatscode.be/35599/ en dit is de error:
  1. Warning: mysql_query() [FUNCTION.mysql-query]: Access denied FOR user 'apache'@'localhost' (USING password: NO) IN /home/tdpstore/domains/iboyz-clan.com/public_html/poll/poll.php ON line 81
  2.  
  3. Warning: mysql_query() [FUNCTION.mysql-query]: A link TO the server could NOT be established IN /home/tdpstore/domains/iboyz-clan.com/public_html/poll/poll.php ON line 81
  4.  
  5. Warning: mysql_num_rows(): supplied argument IS NOT a valid MySQL result resource IN /home/tdpstore/domains/iboyz-clan.com/public_html/poll/poll.php ON line 83

Wat gaat er verkeerd? Bedankt voor uw medewerking!

21 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 10/11/2008 19:12
Avatar van Stijn PHP expert Je hebt geen mysql connectie omdat je login gegevens van mysql niet kloppen.
Offline Rens - 10/11/2008 19:14

Crew algemeen
Er word geen verbinding gemaakt met de MySQL server in het script...
Offline joost99 - 10/11/2008 19:17 (laatste wijziging 10/11/2008 19:18)
Avatar van joost99 Nieuw lid Ik heb alle gegevens goed ingevoerd hoor. Want als ik iets verander in het script van het admin script van de database dan krijg ik ook een error. Wat doe ik verkeerd?? Allemaal bedankt  
Offline Rens - 10/11/2008 19:24

Crew algemeen
stijn1989 schreef:
Je hebt geen mysql connectie omdat je login gegevens van mysql niet kloppen.

Rens schreef:
Er word geen verbinding gemaakt met de MySQL server in het script...

Het word 2 keer gezegd...
Offline Stijn - 10/11/2008 19:24
Avatar van Stijn PHP expert De gebruiker "Apache" heeft geen toegang tot je MySQL server.
Offline joost99 - 10/11/2008 20:16
Avatar van joost99 Nieuw lid Hoe kan het zijn dat hij apache als username gebruikt dat heb ik helemaal niet in het script, en ik he de database gegevsn helemaal goed ingesteld:) Allemaal bedankt!
Offline Martijn - 10/11/2008 20:26
Avatar van Martijn Crew PHP maak is een connect.php, daar zet je je connect gegevens in, en dan include() je die hier en bij je admin script. En dan zou ik de code nemen uit je admin script, want in je pollscript geef je alleen maar aan wat de user is, en maak je geen verbinding ofzo.
Offline joost99 - 10/11/2008 20:31
Avatar van joost99 Nieuw lid Ik heb echt geen idee hoe ik dat kan doen  
Offline Martijn - 10/11/2008 20:37
Avatar van Martijn Crew PHP je zet je code uit je andere bestand in een nieuw bestand en dan zet je in dat script en je poll
  1. include_once"naamVanScipt.php";

beetje zelf denken mag
Offline joost99 - 10/11/2008 20:39
Avatar van joost99 Nieuw lid Oke, dus ik moet daar config.php plaatsen en wat meot ik dan in de config precies zetten?
Offline Martijn - 10/11/2008 20:43
Avatar van Martijn Crew PHP zoals ik zei, een beetje zelfdenken mag. Waar hebben we t nou over, en hoe suggeren we dat je het moet oplossen?
Offline joost99 - 10/11/2008 20:44
Avatar van joost99 Nieuw lid Dus dit zet in in config.php

$host = "localhost"; // de locatie van je database
$user = "henkjan_poll"; // de gebruikersnaam om toegang te krijgen tot je database
$ww = "test"; // het wachtwoord om toegang te krijgen tot je database
$db = "henkjan_poll"; // de naam van je database
Offline Nman - 10/11/2008 20:57
Avatar van Nman PHP interesse sorry hoor, maar in begin werd mij gezegd dat ik eerst eens moest leren zoeken enzo toen ik met simpele vragen afkwam, maar dit is wel een kindervraag hoor
Offline Martijn - 10/11/2008 21:02
Avatar van Martijn Crew PHP allereerst lijkt t me verstandig om je wachtwoord niet in een post te zetten. En ten 2e: Wat zei ik nou net dat je fout was in je huidige script? De antwoorden zijn dr allemaal al hoor, als je nu nog hierover moet vragen, gaat t wel heel erg
Offline Stijn - 10/11/2008 21:04
Avatar van Stijn PHP expert Of zet gewoon in je config.php het volgende.

1. mysql_connect("localhost" , "username" , "password") or die( mysql_error() );
  2. mysql_select_db("database") or die( mysql_error() );
Offline joost99 - 10/11/2008 21:28
Avatar van joost99 Nieuw lid Maar waarom zou hij het zo wel werken 
Offline zointer - 11/11/2008 05:18
Avatar van zointer HTML gevorderde
joost99 schreef:
Maar waarom zou hij het zo wel werken 

Omdat ze niet weten waar ze over praten mss 
Probeer toch eens wat ze zeggen

Tutorials > MySQL > Inleiding > Connecteren via PHP
Offline Kr4nKz1n - 11/11/2008 08:44
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Als je de oplossingen niet uitprobeert of telkens vragen blijft stellen, waarom open je dan een topic?

joost99 schreef:
Dus dit zet in in config.php

$host = "localhost"; // de locatie van je database
$user = "henkjan_poll"; // de gebruikersnaam om toegang te krijgen tot je database
$ww = "test"; // het wachtwoord om toegang te krijgen tot je database
$db = "henkjan_poll"; // de naam van je database
Dit is echt niet handig

En geen connectie.

Zie het bericht van stijn1989.
En dan niet achterlijk reageren met waarom zou dit wel werken.
Offline roberini - 11/11/2008 15:51
Avatar van roberini HTML beginner
joost99 schreef:
Maar waarom zou hij het zo wel werken 

deze gasten weten echt wel wat ze zeggen hoor

Devioursoul = PHP gevorderde

Jij ben Nieuw lid.

Dus wie denk je nou dat er meer weet over php? Een php gevorderde of een nieuw lid?
Offline zointer - 11/11/2008 16:43 (laatste wijziging 11/11/2008 16:45)
Avatar van zointer HTML gevorderde Volledig off:
roberini schreef:
[..quote..]

deze gasten weten echt wel wat ze zeggen hoor

Devioursoul = PHP gevorderde

Jij ben Nieuw lid.

Dus wie denk je nou dat er meer weet over php? Een php gevorderde of een nieuw lid?

Wat er onder de avatar staat bewijst niks, als morgen hier iemand registreert en die heeft 10j programmeer kennis dan is die in jouw ogen ook een beginner?

Bij mij staat er HTML beginner wat ik allang niet meer ben zit hier al vanaf de eerste versie van sm(heeft enkel met aantal post te maken)

edit: @crew sluit dit topic, dit is echt basic vraag
Offline Gerard - 11/11/2008 17:04
Avatar van Gerard Ouwe rakker Het probleem wat je hebt heeft toch echt te maken met het niet beschikbaar zijn van een verbinding met je database alvorens je de queries uitvoert. De oplossing voor je probleem is ook al meerdere malen aangedragen.

Ik stel voor dat je eens wat tutorials doorneemt en wat dingen probeert. Mocht het je dan niet lukken dan staat het je vrij om nog een topic te starten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.239s