login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Database en functie probleem (Opgelost)

Offline GijsB - 15/10/2008 20:00
Avatar van GijsBNieuw lid Bij mijn script moeten er 10 records random uit de database gehaald worden en er mogen nooit dubbele uit gehaald worden. Dus als a eruit gehaald wordt mag een van die andere tien geen a meer zijn. Dit doe ik door middel van een functie die aangegeven is in het volgende script, de functie random_get().
Enkel filtert hij de dubbele eruit maar dan post hij ze nooit alle 10 altijd een ander aantal soms 2 soms 8 soms 7 soms 5, ...
Ik denk dus dat er ergens in die functie een probleem zit enkel kan ik het niet vinden.

Tevens krijg ik de volgende Error:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '1' at line 1

(dit slaat op de tweede query, $woorden2, ben ik achtergekomen wat testen met de errors)

Plaatscode: 32583

Weet iemand hoe ik ze alle tien kan krijgen en de error ook niet?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 15/10/2008 20:03
Avatar van Wim Crew algemeen wat is de waarde van $getal? indien dit een zuivere integer is, probeer dan eens de komma achter je LIMIT te verwijderen?
Offline GijsB - 15/10/2008 20:05
Avatar van GijsB Nieuw lid Dan komt er gewoon niks en krijg ik meteen die error...
Offline Diko - 15/10/2008 20:36
  1. SELECT DISTINCT * FROM woorden WHERE actief = 1 ORDER BY RAND() LIMIT " . $getal . " ,1

Met SELECT DISTINCT krijg je enkel unieke resultaten terug. En ORDER BY RAND() zet het resultaat op 'willekeurige' volgorde.
Offline GijsB - 15/10/2008 20:46
Avatar van GijsB Nieuw lid Bedankt voor deze zeer goede oplossing. Dit kort mijn script een goede 10-15 scriptingregels in. Bedankt 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s