Ik heb een html formulier gemaakt dat naar een database moet worden gezonden maar eerlijk gezegd .
Hoe en welke keuzes moet ik maken om de database op te zetten.
wat een regel, vind je t gek dat t in regel 50 zit, dat is practisch alles wat je heb 8|
mysql_query("INSERT INTO formulier (league & speeldag,
dat is m waarschijnlijk. Daar moet je ff een ` voor en na zetten
En opzich heeft krankzin wel gelijk hoor. Maar jouw code is vrij overzichtelijk, daarom valt t wel mee
edit: je kunt niet zomaar spaties in namen zetten. Dat is hier je gfout, en ik zag zo snel even ook dat je een spate in een name van een input had. Ook dat is wat risky. Je kunt beter doen woordWoord
En wat DeviourSoul zij klopt. Maar het is beter om gewoon geen rare tekens in je veldnamen en tabel namen te zetten en ook geen spaties, gebruik dan _.
bv: league_and_speeldag
Ook in het formulier geen rare tekens etc. gebruiken.
De reden waarom ik alles erop gooide is omdat ik dit forum nog maar net gebruik en de juiste werking nog niet volledig ken .
Ik ben namelijk ook nog niet lang met php, etc.. bezig dus is echt nieuw voor me .
Maar ik ben blij met jullie antwoorden .
en Kr4nKz1n mijn escuses voor men vorige post.
Dit is de error die ik krijg (Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING)
Vind jij dat overzichtelijk hoe jij het in een keer in een DB pleurt? Voor debuggen is het toch echt overzichtelijker als het op een rijtje in variabelen staat idem als iemand anders met jou scripts moet werken.
Ik zou het niet precies zo doen en volgens mij zou ik dit hele systeem niet zo doen.
En nog iets, wie werkt er met mijn scripts?
Ik werk alleen ;), en free scripts of tut`s doe ik het toch vaak anders.
Edit
En ik zie geen voordelen om extra variabelen te gebruiken. Ik hou altijd alles zo kort mogelijk. Je kan wel enters in je Query stouwen om het overzichtelijker te maken. Daarnaast is het handiger om functies te maken bv:
Als je daar handiger mee bent, kun je zorgen dat hij er een post global van maakt. Ook kun je nu een controle maken voor je magic quotes die sommige gebruiken.
Als er niemand anders met je scripts werkt is het inderdaad geen probleem. Dat is in mijn geval anders en dan is het echt wel handiger als je dat in variabelen hebt want dat zal praktisch toch geen invloed hebben op de snelheid van het script.
Ik en misschien nog wel andere, zullen dit gewoon erg irritant vinden.
Wat je ook eventueel kan doen is gewoon gelijk de post in de query stouwen zonder controle en bovenaan je code een controle zetten die alle post variabelen langs gaat en ze 'beveiligt'.
Dat is ook een mogelijkheid ja. Het is een kwestie van de manier waarop je script he Volgens mij zijn we een beetje erg veel off-topic ana het gana op dit moment