login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hidden field ingevuld ? = Geen advertentie.

Offline k1978 - 08/10/2008 09:53

Mensen kunnen via een formulier hun gegevens invullen en daarna wordt deze dan automatisch op de site geplaatst.
Nu heb ik ook al een paar spambot over de vloer gehad en heb ze deels kunnen tegenhouden met een blockscript ( moet je woorden toevoegen die je wil blokkeren ). Dat helpt dus voor een deel.

Momenteel heb ik ook een hidden field geintegreerd voor deze spambots , Via dit forum kwam ik te weten dat dit zou werken.

Nu is mijn vraag :
Wanneer dit hidden field wordt ingevuld , is het dan ook mogelijk om in de php-file al meteen op te merken dat dit onmogelijk is en de advertentie niet door te sturen naar de database ..?

Het veld noemt controle ( in de database).

Alvast bedankt voor reactie

Kris

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kr4nKz1n - 08/10/2008 09:55
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Nou heb eergisteren van iemand gehoord dat ze het niet meer gebruiken omdat dat ook achterhaald is.

Zij gebruiken die methode iig niet meer voor hun klanten, het zijn geen hobby-isten (ofzo).

En je kan gewoon d.m.v. PHP controleren of het veld is ingevuld.

1. If(!Empty($_POST['controle']))
Offline marten - 08/10/2008 10:05
Citaat:
Momenteel heb ik ook een hidden field geintegreerd voor deze spambots , Via dit forum kwam ik te weten dat dit zou werken.

Zoals Kr4nKz1n al zei, is dit compleet achterhaalt. De spambots leren elke dag weer bij.

Gebruik Google.be: Akismet om de spambots tegen te gaan.
Offline k1978 - 08/10/2008 10:05
Avatar van k1978 Nieuw lid Hoi Kr4nKz1n ,

Bedankt voor uw reactie .
Dus als ik deze code toevoeg en een spambot komt langs , dan zal er dus niet meer gepost worden ?
Of moet ik nog waardes bijvoegen ?
Is het mogelijk om mij aan te duiden waar ik die code moet neerzetten ?
Plaatscode: 31741
Offline TomJansen - 08/10/2008 10:57 (laatste wijziging 08/10/2008 10:59)
Avatar van TomJansen Nieuw lid Ik wil graag mensen helpen; maar dit is gewoon om te lachen en te huilen. Ik zou zeggen leer programmeren.

Het is niet zomaar allerlei codes bij elkaar voegen, nee je code moet 1 geheel vormen, je moet je code begrijpen!
Offline Kr4nKz1n - 08/10/2008 13:30
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Ja, want als je je code begrijpt, kan geen spam bot erlangs.

Bleghz
Offline Martijn - 08/10/2008 14:25
Avatar van Martijn Crew PHP naja, als je je code begrijpt kun je wel zelf al enigszins bedenken waar je zwakke punten liggen 
Offline Kr4nKz1n - 08/10/2008 14:42
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Mits je weet hoe de spam bot werkt.
Offline TomJansen - 08/10/2008 15:38
Avatar van TomJansen Nieuw lid Ja inderdaad je kan natuurlijk niet alles weten. Daar is het forum ook voor: als je specifiek ergens niet uit komt of als je advies nodig hebt ofzo. Want er zijn gewoon dingen die "maar net effe moet weten". En dat kunnen best hele eenvoudige beginnerskwesties zijn; daar heb ik geen moeite mee; ik ben zelfs bereid om de stomste "Read The F.. Manual" vragen te beantwoorden.

Maar als mensen dan het antwoord krijgen en vervolgens hun hele spaghetti online plaatsen om te vragen waar ze die regel code moeten invoegen;
dan denk ik: "Wat wil je nou? Wil je dat we die site voor je gaan bouwen?
Offline Kr4nKz1n - 08/10/2008 16:15
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Ja dat wil die 
Offline roberini - 08/10/2008 16:21
Avatar van roberini HTML beginner Omg, je weet in iedergeval waar je je code NIET moet zetten, daar zijn veel plekken, zoals: in de head, helemaal bovenaan, helemaal onderaan, ergens tussen je HTML, in een andere if structuur. Ga ff alle plekjes af maar je het NIET moet zetten, dan hou je uiteindelijk een paar plekjes over waar je het wel kan zetten, en dan kies je een overzichtelijk plekje uit
Offline marten - 08/10/2008 16:23
Avatar van marten Beheerder Ontopic nu!
Offline roberini - 08/10/2008 16:27
Avatar van roberini HTML beginner @ marten: hij wil weten waar hij het neer moet zetten en ik gaf antwoord  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s