login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

sub catogorieen laten tonen.

Offline thomasje - 07/10/2008 10:01
Avatar van thomasjeMySQL beginner Ik heb een lijst met allemaal catogorieen maar nu wil ik dat als je op een catogorie klikt daaronder de sub-catogorieen verschijnt. Ik weet dat dit met een code in de url meegeven kan maar doordat er behoorlijk wat catogorieen zijn zou ik graag eens wat tips willen hoe het het makkelijkste kan.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kr4nKz1n - 07/10/2008 10:05
  1. <optgroup label="Titel">
  2. <optgroup label="Titel">
  3. <optgroup label="Titel">
  4. <optgroup label="Titel">
  5. <optgroup label="Titel">
Offline thomasje - 07/10/2008 11:34
Avatar van thomasje MySQL beginner nee ik wil ze op de volgende manier weergeven:

Catogorie 1
- sub-catogorie
- sub-catogorie
- sub-catogorie

Catogorie 2
- sub-catogorie
- sub-catogorie
- sub-catogorie

De catogorieen moeten worden weergegeven maar de sub-catogorieen alleen als de mensen op de catogorie geklikt hebben. dit wil ik eventueel nog uitbreiden met een plaatje of animatie dus kan dit niet in een select groep.
Offline jc2 - 07/10/2008 16:27
Avatar van jc2 PHP interesse Lastigere, maar betere methode
Dit kan handig met Google.be: Ajax programmeertaal.
Zo doet bijv. Hyves het ook.

Simpelere, maar geen geweldige methode
Ook kun je met een instant-all variabele werken, maar dit raad ik je toch niet aan. Ik bedoel hier trouwens mee dat je bijv. het zo meegeeft:
  1. index.php?code=ABAD

i.p.v.
  1. index.php?v1=A&v2=B&v3=A&v4=D

Daarna moet je nog exploden enz. om van elke categorie de juiste antwoorden te krijgen.

Maar mijn voorkeur gaat i.d.g. uit naar ajax. Hiermee kun je de pagina vernieuwen zonder dat de browser de pagina herlaadt.
Offline roberini - 07/10/2008 17:20
Avatar van roberini HTML beginner @ thomas: bedoel je eigenlijk als je eropklikt dat je dan die subcategorieen ziet en dan als je er weer op klikt dat je ze niet meer ziet?
Offline thomasje - 08/10/2008 08:49 (laatste wijziging 08/10/2008 11:52)
Avatar van thomasje MySQL beginner ja juist roberini zoiets zou ik willen. Maar hoe doe je zoeits?
Offline roberini - 10/10/2008 20:02 (laatste wijziging 10/10/2008 20:06)
Avatar van roberini HTML beginner Javascript, ik zal een tut voor je zoeken.

Misschien heb je hier wat aan
Offline thomasje - 10/10/2008 21:30
Avatar van thomasje MySQL beginner oke bedankt ik ga is kijken of het me lukt zal vast wel.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s