login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Brackets (Tournament system)

Offline Erwt - 06/10/2008 10:18
Avatar van ErwtPHP beginner Hej allemaal!

Ik ben bezig met een bracket-systeem. Brackets zijn gewoon de layout voor een tournament systeem. Je kan zien wie er zich ingeschreven heeft en in de 1e ronde zal het aantal inschrijvingen (16 bijv) spelen tegen iemand en blijven er /2 over (8 bijv) zo tot het einde is bereikt en er een winnaar is. Mijn vraag is, hoe doe ik dit het beste en hoe sla ik de resultaten het makkelijkst op?

Ikzelf had al een voorbeeld gemaakt maar ziet er nogal 'simpel','slordig' uit en vroeg me af hoe jullie dit zouden doen. Gelieve geen antwoorden als 'denken' of een link naar php.net.

Alvast bedankt,

Erwin Okken

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kr4nKz1n - 06/10/2008 10:20
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Post wat je al hebt.
Offline Erwt - 06/10/2008 10:23 (laatste wijziging 06/10/2008 10:24)
Avatar van Erwt PHP beginner Plaatscode

Ik heb 'nog' even geen database beschikbaar hier dus heb hem ook even gewijzigd.

Maar ikzelf zat aan iets heel anders te denken, waaraan weet ik nog niet .

Alvast bedankt!
Offline Mythix - 06/10/2008 14:11
Avatar van Mythix Nieuw lid het ziet er 'simpel' en 'slordig' uit.. wil dit zeggen dat je script wel goed werkt en dat je op zoek bent naar een manier om je layout (html&css) te renderen? je php script zou enkel je data moeten verwerken en sorteren, hoeft zich normaal gezien niet bezich te houden met hoe je resultaat er uit gaat zien.

ik denk dat her belangrijk is om weten of je een vertikaal of een horizontaal grid wil gaan maken, horizontaal zou ik gaan voor een tabulaire layout, vertikaal kan je dit mooi afwerken met behulp van divs, zoals je al bezig was.

offtopic ivm tabellen: Hoewel sommigen hun bedenkingen zullen hebben bij het gebruik van een tabel om de layout van data te bepalen denk ik toch dat dit de meest aangewezen oplossing zal zijn voor een horizontaal schema
Offline Kr4nKz1n - 06/10/2008 14:12
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Indien de persoon in kwestie geen verstand van div`jes heeft, ja.

Anders volgen er nog vele topics 
Offline Erwt - 06/10/2008 14:17 (laatste wijziging 06/10/2008 16:07)
Avatar van Erwt PHP beginner Dit is puur een voorbeeld van hoe het niet moet. Daarom is dit topic. Het zou heel mooi zijn dat wanneer ik een 'tournament' toevoeg dat er dan in de database een nieuwe tournament wordt gezet met bijvoorbeeld het aantal spelers. Dan wordt er een nieuwe tabel aangemaakt waar maximaal $aantal teams aan mee mogen doen en ook automatisch een tournament systeem wordt gemaakt voor $aantal teams.

Dus als $aantal == 8, dan zou mijn php script die de brackets maakt ook brackets moeten maken die begint bij 8 teams naar 4 naar 2 en naar uiteindelijk een winnaar.. En daarvan wil ik later 2 verschillende ontwerpen hebben maar het mooiste zou zijn dat het aantal geprogrammeerd kan worden.

Ideeen m.b.t de database inrichting, het maken van de brackets etc.. zijn allemaal welkom.

// Edit:

Ik heb een database-layout af.. misschien niet volledig maar zou dit werken denken jullie:

Accounts
Id, username, password, email, country, xfire, games, hardware, ip, date, team, admin

Teams
Id, naam,

Games
Id, naam

Cups
Id, cupname, game, aantal , rules

Wedstrijden
Id, wedstrijd_id, cup_id, team1_id, team2_id, uitslag

--

De id van de regels en die van de cup zijn hetzelfde. Dus bij cup2 kan ik in de tabel Rules gewoon id 2 toepassen.

Verder kan je een cup aanmaken waarin een aantal wedstrijden gespeeld worden. Als wedstrijd 1 & 2 niet leeg zijn, betekend dit dat ze gespeeld hebben en dat het veldje daarnaast (veldje 9, bij 8 teams) gevuld wordt met de winnaar van die wedstrijd.
Offline Mythix - 06/10/2008 16:01
Avatar van Mythix Nieuw lid Als ik het dus goed begrijp is er voor elk record in Cups exact 1 record in Rules? Dan gaat het mijn petje te boven waarom ze niet gewoon in 1 tabel staan...

en in de tabel wedstrijden staan alle foreign keys er in met _id als suffix, enkel de cup id heeft als prefix id_ , is hier een reden voor?

verder lijkt het me al een goed begin.
Offline Erwt - 06/10/2008 16:06
Mythix schreef:
Als ik het dus goed begrijp is er voor elk record in Cups exact 1 record in Rules? Dan gaat het mijn petje te boven waarom ze niet gewoon in 1 tabel staan...

Ik gebruikte dit eerst anders, maar nu je het zo zegt.. ik kan iederdaad gewoon de 'rules' overnemen naar mijn andere tabel. AANGEPAST. Bedankt, overheengekeken.

Mythix schreef:
en in de tabel wedstrijden staan alle foreign keys er in met _id als suffix, enkel de cup id heeft als prefix id_ , is hier een reden voor?

Jij bent gewoon te scherp hehe, nee dit heeft geen speciale betekenis, anders werd de betekenissen van elk aparte kopje wel heel erg lastig te lezen hehe.

Zeker bedankt voor deze nuttige reactie!

Dit betekend toch dat 'teams' in bijvoorbeeld 2 cups tegelijk mee kunnen doen?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s