PHP beginner |
|
Dit is puur een voorbeeld van hoe het niet moet. Daarom is dit topic. Het zou heel mooi zijn dat wanneer ik een 'tournament' toevoeg dat er dan in de database een nieuwe tournament wordt gezet met bijvoorbeeld het aantal spelers. Dan wordt er een nieuwe tabel aangemaakt waar maximaal $aantal teams aan mee mogen doen en ook automatisch een tournament systeem wordt gemaakt voor $aantal teams.
Dus als $aantal == 8, dan zou mijn php script die de brackets maakt ook brackets moeten maken die begint bij 8 teams naar 4 naar 2 en naar uiteindelijk een winnaar.. En daarvan wil ik later 2 verschillende ontwerpen hebben maar het mooiste zou zijn dat het aantal geprogrammeerd kan worden.
Ideeen m.b.t de database inrichting, het maken van de brackets etc.. zijn allemaal welkom.
// Edit:
Ik heb een database-layout af.. misschien niet volledig maar zou dit werken denken jullie:
Accounts
Id, username, password, email, country, xfire, games, hardware, ip, date, team, admin
Teams
Id, naam,
Games
Id, naam
Cups
Id, cupname, game, aantal , rules
Wedstrijden
Id, wedstrijd_id, cup_id, team1_id, team2_id, uitslag
--
De id van de regels en die van de cup zijn hetzelfde. Dus bij cup2 kan ik in de tabel Rules gewoon id 2 toepassen.
Verder kan je een cup aanmaken waarin een aantal wedstrijden gespeeld worden. Als wedstrijd 1 & 2 niet leeg zijn, betekend dit dat ze gespeeld hebben en dat het veldje daarnaast (veldje 9, bij 8 teams) gevuld wordt met de winnaar van die wedstrijd. |