login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

verdelen van query resultaten over meerdere pagina's (Opgelost)

Offline fsasfsas - 03/10/2008 12:08
Avatar van fsasfsasNieuw lid Na het volgen van de tutorial
Pagina-navigatie met PHP en MySQL
werkt alles prima, zolang ik de hele tabel uit mysql selecteer
ofwel zoals in de tutorial staat
$offset = $huidige_pagina * $items_per_pagina;
$res2 = mysql_query("SELECT * FROM tabel ORDER BY id DESC LIMIT ". $offset.",".$items_per_pagina) or die("res2:". mysql_error());

Ik wil echter niet de hele table maar slechts een deel er van, dus met WHERE. Als ik dit echter toevoeg aan de query gaat de eerste pagina wel goed, maar zodra ik ga navigeren wordt er (voer als ik het begrijp) een nieuwe query naar de database gezonden en dat gaat niet goed de hele tabel wordt weer geselecteerd ipv alleen de rijen die voldoen aan de WHERE
Ik weet niet of ik het probleem duidelijk uitleg?

Ik ben een php-beginner dus weet niet op welke manier ik dit op moet lossen en zou graag hulp hebben.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kr4nKz1n - 03/10/2008 12:51 (laatste wijziging 03/10/2008 12:51)
  1. $iPage = Value(2) ? Value(2) - 1 : 0;
  2. $iBegin = 20 * $iPage;
  3. $sPages = "";
  4. for($iPages = 1; $iPages <= ceil($qCountGuestbook / 20); $iPages++)
  5. {
  6. $sPages .= ($iPages == ($iPage+1)) ? " <b>".$iPages."</b> ":" <a href=\"/index/".$iPages."\" title=\"Pagina: ".$iPages."\">".$iPages."</a> ";
  7. }

Gekopieerd uit een oud systeem van mij. Hij kan iets netter miss. maar het werkt.

Value(2) is de huidige pagina.
$qCountGuestbook = totaal aantal berichten
20 is het aantal berichten per pagina

LIMIT ".$iBegin.",20
Offline fsasfsas - 03/10/2008 16:34
Avatar van fsasfsas Nieuw lid Ik begrijp niet zo goed hoe ik jouw code in moet bouwen (sorry...)