Dag Allen, ik ben al een stukje gaan wandelen, maar het hielp niet
Ik heb in een database allerlei gegevens staan over een medewerker, en zo ook zijn uren in een rij. Ik wil nu dat alle uren van hem/haar, met uitzondering van uren met 2 specifieke werkcode's worden opgeteld, en dat ik het resultaat in een PHP pagina uit kan poepen.
Nu heb ik deze query, maar hoe zorg ik dat mijn SUM gaat werken, hier ben ik geen held in namelijk, en Google is mij vandaag niet gunstig gezind.
SELECT * FROM urenverantwoordinguren WHERE (datum='04-09-2008') and (medewerker='Hov Hakkur') and (werkcode <> 'A00 Pauze') and (werkcode <> 'M01 Reisuren') ORDER BY medewerker, datum, begintijd;
SELECT SUM( uren ) *
FROM urenverantwoordinguren
WHERE (
datum = '04-09-2008'
)
AND (
medewerker = 'Hov Hakkur'
)
AND (
werkcode <> 'A00 Pauze'
)
AND (
werkcode <> 'M01 Reisuren'
)
ORDER BY medewerker, datum, begintijd
MySQL retourneerde: Documentatie
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'FROM urenverantwoordinguren WHERE (datum='04-09-2008') and (medewerker='Hov Hakk' at line 1
SELECT SUM( uren )*
FROM urenverantwoordinguren
WHERE(
datum ='04-09-2008'
)
AND(
medewerker ='Hov Hakkur'
)
AND(
werkcode <>'A00 Pauze'
)
AND(
werkcode <>'M01 Reisuren'
)
ORDERBY medewerker, datum, begintijd
MySQL retourneerde: Documentatie
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'FROM urenverantwoordinguren WHERE (datum='04-09-2008') and (medewerker='Hov Hakk' at line 1
$medewerker = $overzichtrij['medewerker'];
$montageurenquery = "SELECT SUM(uren) FROM urenverantwoordinguren WHERE (datum='".$datum."') and (medewerker='".$medewerker."') and (werkcode <> 'A00 Pauze') and (werkcode <>'M01 Reisuren') ORDER BY medewerker, datum, begintijd";
$murenres = mysql_query($montageurenquery);
while ($muren = mysql_fetch_array($murenres))
{
echo ' <tr>
<td></td>
<td></td>
<td></td>
<td></td>
<td><font color="white">MONTAGEUREN</font></td>
<td></td>
<td>'.$muren['uren'].'</td>
</tr>';
}
$medewerker=$overzichtrij['medewerker'];
$montageurenquery="SELECT SUM(uren) FROM urenverantwoordinguren WHERE (datum='".$datum."') and (medewerker='".$medewerker."') and (werkcode <> 'A00 Pauze') and (werkcode <>'M01 Reisuren') ORDER BY medewerker, datum, begintijd";