login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

SELECT * FROM ..... ??? (Opgelost)

Offline derrtyones - 14/09/2008 18:49
Avatar van derrtyonesNieuw lid Hoi,

Ik heb een tabel (portfolio) in een database waar gegevens van gebruikers in staan zoals hun id, gebruikersnaam, wachtwoord, voornaam, leeftijd en locatie.

Nu wil ik in een PHP script dat als je op de pagina "viewprofile.php" komt dat dan jouw informatie daar staat.

Op het moment (omdat ik er niet uitkom) heb ik de code:

SELECT * FROM portfolio

Maar dan laat ie alle informatie van alle gebruikers zien en dat is precies wat niet de bedoeling is. Ik neem aan dat de code iets moet zijn als:

SELECT * FROM portfolio WHERE loginname (het zelfde is als de sessienaam)

Wat is de goede code?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline shibble - 14/09/2008 18:56
Avatar van shibble MySQL interesse select * from portfolio where loginname = $_SESSION['sessienaam'] ??
Offline derrtyones - 14/09/2008 19:05
Avatar van derrtyones Nieuw lid Nee dit werkt niet. Ik ben vergeten te vermelden dat de sessienaam hetzelfde is als de ingelogde gebruikersnaam:

$gebruikersnaam = $_POST['loginname'];
$_SESSION[$gebruikersnaam] = "inhoud";
Offline vinTage - 14/09/2008 19:15 (laatste wijziging 14/09/2008 19:17)
Avatar van vinTage Nieuw lid Dan heet iedereen (zoals ik al zei in je vorige topic) dezelfde naam, namelijk "inhoud"

$_SESSION['gebruikersnaam'] = $_POST['loginname'];
Offline derrtyones - 14/09/2008 19:18
Avatar van derrtyones Nieuw lid Hoe kan ik er dan voor zorgen dat die sessienaam iets unieks is en dat bij viewprofile.php alleen de info van de ingelogte persoon wordt laten zien? Ik snap dat niet. 
Offline vinTage - 14/09/2008 19:19
Avatar van vinTage Nieuw lid Zie vorige post
Offline derrtyones - 14/09/2008 19:27
Avatar van derrtyones Nieuw lid Die heb ik gelezen. Maar ik weet niet wat ik daarmee moet doen?
Offline vinTage - 14/09/2008 19:33
Avatar van vinTage Nieuw lid Tijdens het inloggen en na de checks gewoon letterlijk doen wat er staat?
En in viewprofile doe je:
  1. "SELECT * FROM user WHERE naam = '".$_SESSION['gebruikersnaam']."'"
Offline derrtyones - 14/09/2008 21:35
Avatar van derrtyones Nieuw lid Hartstikke bedankt!! Dit meen ik echt! Ik heb hier maanden mee gezeten en je hebt me er helemaal doorheen geholpen. Nu snap ik mijn fout ook.

Je had gelijk, iedereen heette hetzelfde maar met jouw stukje code heet je zoals je gebruikersnaam. Echt bedankt!!  

Ik had overigens ook gehoord (misschien dat ik het verkeerd begrepen heb) dat dit niet veilig was omdat iedereen er dan makkelijk in kan komen omdat de sessienaam uniek moet zijn. Heeft iemand hier een gepaste oplossing of suggestie voor?
Offline vinTage - 14/09/2008 21:56 (laatste wijziging 14/09/2008 21:56)
Avatar van vinTage Nieuw lid ja, gewoon zorgen dat je niet kan registreren met een naam die al bestaat in de database ?

ps, nieuw topic openen, niemand kijkt hier nog naar omdat je het op "opgelost" hebt gezet.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s