login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ffmpeg kwaliteit instellen

Offline clonedonkey - 14/09/2008 01:08
Avatar van clonedonkeyNieuw lid Ik heb een php script waarin een video door uploaden op de server wordt omgezet in een .flv file. Zelfde idee als Youtube zegmaar. Het script wordt uiteindelijk onderandere door dit stukje code gedaan. Alleen vindt ik de kwaliteit nog niet helemaal oke. Weet iemand hoe ik betere kwaliteit kan krijgen ? (die 640x480 is het niet want hoger of lager geeft geen betere kwaliteit)
  1. exec('ffmpeg -i '.$uploadfile.' -f flv -s 640x480 '.$new_flv.'');

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 14/09/2008 02:04 (laatste wijziging 14/09/2008 02:09)
Avatar van vinTage Nieuw lid offtopic:
Ik kan je niet helpen, maar ik ben wel enorm geïnteresseerd in je script 

edit: die 640*480 betrefd waarschijnlijk de afmetingen van je uiteindelijke flv file.
In flash (sry samscan) kan je de optie "smoothing" aan je video meegeven, om gescalede flv/imgs "smoothing" mee te geven, dit komt i.i.g. wel de beeldkwaliteit ten goede.
Offline Sam - 14/09/2008 03:11
Avatar van Sam PHP expert Offtopic:
@Vintage: *Zelfs mijn naam kan je niet schrijven*
1. De ts heeft niet uitdrukkelijk gezegd dat hij GEEN flash wou.
2. Je moet mss eens sorry tege jezelf zeggen, want mijn leven bestaat uit nog wat meer dan flash, dat van jouw daarentegen, daar heb ik zo mijn twijfels over.
*Ik heb niets tegen u, maar ik voelde mij aangevallen... Gisteren EN vandaag*

Ontopic:
ffmpeg is toch een programma dat je op de server draait? Mss moet je eens in de documentatie kijken of je da kwaliteit kan instellen.
Een aantal parameters die de kwaliteit kunnen beïnvloeden:
-fs (Maximale grootte)
-target (Output type)
-scodec (De gebruikte codec)

http://ffmpeg.mplayerhq.hu/ffmpeg-doc.html#SEC7
Offline funmen - 14/09/2008 12:36
Avatar van funmen Nieuw lid je moet -b hebben :-)
Offline clonedonkey - 14/09/2008 18:06
Avatar van clonedonkey Nieuw lid Het is gelukt door volgende code te gebruiken ! Heb alleen nog 1 vraagje weet iemand hier mischien iets van -vhook ? Dit zou een module moeten zijn waarmee je een watermerk zoals b.v. een logo in de video moet kunnen krijgen.

1. exec('ffmpeg -i '.$uploadfile.' -qmax 4 '.$new_flv.'');
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.213s