ik krijg een '10', '9' ..enz als resultaat voor de echo op mijn query
en steeds een '1' voor de echo op mijn error
...en noppes voor het uitlezen van mijn 'omsch'
Ik draai die query wel in een spry detail region
maar aangezien hij de $PROD wel uitleest zou dit toch geen probleem mogen zijn?
<?php
echo $query_rsprod = "SELECT producten.id, producten.omsch FROM producten WHERE producten.id =".$PROD;
$rsprod = mysql_query($query_rsprod, $CONN_WO) or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($rsprod)) {
echo $row['id'] . ' is het ID en ' . $row['omsch'] . ' is de omschrijving';
}
?>
<?php
echo$query_rsprod="SELECT producten.id, producten.omsch FROM producten WHERE producten.id =".$PROD;
SELECT producten.id, producten.omsch FROM producten WHERE producten.id =10You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '::id}' at line 1
Wat is $PROD= "{dsproj::id}"; voor notatie?
Ik denk dat het mis gaat omdat je meerdere keren hier quotes om heen zet? Als dsproj::id of wat dan ook een getal bevat, hoef je hier in de query niet nog eens quotes omheen te zetten?
SPRY? Hebben we het hier over Spry, het AJAX-framework van Adobe? Wat verwacht je eigenlijk dat "{dsproj::id}" gaat doen? Weet je wat dsproj is? Is dsproj een klasse in PHP, of is het iets wat clientside (in de browser) aan de gang is?
De manier waarop jij $PROD definiëert, geef je gewoon aan dat het een string moet zijn met daarin "{dsproj::id}", gewoon die tekens dus! Niet dat waarnaar je wil verwijzen.
wel degelijk adobes spry,
Ik heb een dataset (vanuit externe xml file) binnen een spry region zet hij hij "{dsproj::id}" om in zijn waarde bvb 10
waar dsproj de dataset is en proj de value.
de definitie van id is integer (in de sprydataset)
Ik zou willen die id value gebruiken om een php/mysql database te bevragen. maar dat blijkt niet te lukken. Ik kan hem vangen in een string maar ik kan hem blijkbaar niet gebruiken voor die query. Wat ik ook probeer...