login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Rare fout

Offline dkoadmin - 31/08/2008 10:16
Avatar van dkoadminNieuw lid Sinds kort werkt mijn site niet meer. Foutmelding kun je lezen op:
kunstacademie

Op mijn testserver werkt echter alles prima. Natuurlijk is dan mijn eerste gedacht dat de fout op de server ligt. Is dat zo?
Kan ik er zelf niets aan doen om deze fout weg te werken?

Hosting gebeurt bij scarlet met plesk controlpanel.

Ik dank u alvast vriendelijk

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 31/08/2008 10:36
Avatar van MiST Lid Scarlet? wees dan maar zeker dat het daar zit! rofl

Dit lijkt me inderdaad een interne fout op de server want mysql_connect is WEL gedefinieerd in de PHP distributie.

Reclameren, en veel, dat is waarschijnlijk het enige dat werkt! ;)
Offline zointer - 31/08/2008 10:50 (laatste wijziging 31/08/2008 10:56)
Avatar van zointer HTML gevorderde edit; lees nu juist dat hosting bij scarlet is , zal je hen moeten aanspreken over de fout

Bekijk deze oplossing
Offline dkoadmin - 31/08/2008 15:09
Avatar van dkoadmin Nieuw lid Volgens mij ligt het probleem bij scarlet.
Ik denk dat zij over zijn gegaan op PHP5 en dat dit waarschijnlijk het conflict veroorzaakt.

Kan dat?

Ze gebruiken php5. Dat weet ik ondertussen zeker.
Offline MiST - 31/08/2008 22:26 (laatste wijziging 31/08/2008 22:26)
Avatar van MiST Lid maak eens een phpinfo()? ik denk dat je daar al wel wat wijzer van kan worden.

Maar nogmaals, vraag/zaag eens bij Scarlet.
Offline timmie_loots - 31/08/2008 23:15
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde
dkoadmin schreef:
Volgens mij ligt het probleem bij scarlet.
Ik denk dat zij over zijn gegaan op PHP5 en dat dit waarschijnlijk het conflict veroorzaakt.

Kan dat?

Ze gebruiken php5. Dat weet ik ondertussen zeker.

Dat hoeft aan de overstap naar PHP5 niet te liggen. Tenzij ze van PHP < 4.3 in één keer naar PHP 5+ zijn overgestapt.

Contact opnemen met je host is wel het beste in dit geval. De benodigde dll kan door PHP niet geladen worden. Dat betekend dat deze of niet bestaat, of dat deze niet in de extension directory staat. Een goede host zou het probleem sowieso op moeten kunnen lossen a.d.h.v. de foutmelding.

zointer schreef:
Bekijk deze oplossing

Dat heeft daar niets mee te maken. Zoals je uit de foutmelding op kan maken probeert PHP de dll namelijk gewoon te laden, en jouw oplossing is voor PHP-configuraties die dat nog niet doen omdat dit nog niet zo is ingesteld in php.ini.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.227s