login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[php] Webwinkel (Opgelost)

Offline Simax - 28/08/2008 15:02 (laatste wijziging 28/08/2008 15:02)
Avatar van SimaxOnbekend Beste sitemasters,

Ik ben reeds bezig mijn webwinkel te verbeteren op fouten. Graag nodig ik jullie uit mij hierbij te helpen Kijk eens rond, log eens in en meld mij wat er verbeterd kan worden, voordat ik het geheel lever aan mijn opdrachtgever..

edit
Ik heb al een fout gevonden..
Als men inlogt, een product wil toevoegen aan zijn/haar winkelmandje, word men uitgelogd.. iemand een idee?

Simax

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 28/08/2008 15:09
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Misschien een url waar geintereseerde kunnen gaan testen?
Offline Simax - 28/08/2008 15:21 (laatste wijziging 28/08/2008 15:23)
Avatar van Simax Onbekend Romijnders

Gebruikersnaam: test
Wachtwoord: test123
Offline Echron - 28/08/2008 15:33
Avatar van Echron Grafische interesse Enkele opmerkingen:
-wat ik altijd wel handig vind is dat je in de menu's aanduid op welke pagina je zit, bv door dat item een lichtere kleur te geven + te zorgen dat je niet nogmaals op die pagina kunt klikken(altans dat die link er niet is)
-als je op een bepaald product klik en de details ziet zou je ook moeten kunnen toevoegen of een knop invoegen met "terug naar overzicht", stel dat je bv 2 pagina's hebt met producten omdat het er zoveel zijn dat je dan direct naar de laatste pagina gaat.
-sommige knoppen (zoeken,inloggen,registreren) tonen niet dat ze een link zijn (je kunt via css daar makkelijk voor zorgen door "cursor:pointer;"
-Bij het registreren is het niet duidelijk wat er gebeurt, moet je je wachtwoord enzo inuvllen in het veld om in te loggen of wat? Een bevestiging dat je geregistreerd bent komt er ook niet enzo...vreemde boel 
-Wanneer ik niet ingelogd ben en ik voeg een product toe word het middelste venster wit...(ik moet zelfs niet per se een getal invullen, of ik iets invul of niet het word wit...)
-Zeer overzictelijke layout
Offline Simax - 28/08/2008 15:40
Avatar van Simax Onbekend @Echron,
Zou je wat voorbeelden kunnen geven?
Offline Echron - 28/08/2008 15:46
Avatar van Echron Grafische interesse Wat bedoel je met voorbeelden? Over welke opmerkingen ben je dan bezig?
Offline marten - 28/08/2008 16:57
Avatar van marten Beheerder Waarom een dubbel topic openen?
Offline gothmog - 28/08/2008 17:38
Avatar van gothmog Lid Het toevoegen van een product werkt niet, ten eerste moet je eerst een 1 invullen, misschien dat het beter is om dat standaard al in te vullen?
Klik ik op toevoegen ben ik ineens uitgelogd.

Misschien iets grotere afbeeldingen naast producten? Dit maakt het wat duidelijker.

Als je op een product klikt, kun je niet bestellen alleen op de pagina ervoor.
Offline skillat2 - 28/08/2008 23:17
Avatar van skillat2 HTML beginner Je scripts zijn totaal niet beveiligd tegen sql injection.
Als ik wil kan ik je gehele table droppen (bij wijze van, geen kwade bedoelingen  ). (o.a. categorie pagina, maar je webserver is nu down dus ik kan niet verder testen).
Offline Simax - 29/08/2008 10:18 (laatste wijziging 29/08/2008 15:16)
Citaat:
Je scripts zijn totaal niet beveiligd tegen sql injection.

Wat zou ik hier aan kunnen doen dan? 
Offline kickasgamer - 29/08/2008 15:31
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde mysql_escape_string bij input die de DB ingaat

bij bv het aantal producten checken of dat de inhoud wel numeriek is enz
Offline Simax - 29/08/2008 16:18
Avatar van Simax Onbekend Alleen bij het invoeren van gegevens in de database?

En stel dat ik een admin gedeelte wil inbouwen, hoe kan ik dit dan het beste doen? Ik dacht aan een aparte map (../admin) 
Offline skillat2 - 29/08/2008 19:41
Avatar van skillat2 HTML beginner Je bug is nog steeds open:
http://84.27.70...ategorie=2

Bij het includen van je pagina (C:\xampp\htdocs\romijnders\includes\functions.php on line 24) moet je checken of het bestand wel bestaat. zie PHP.net: is_file

Bij het opvragen van de categorie moet je checken of $_GET['categorie'] numeriek is en in de database bestaat.
Offline Simax - 02/09/2008 14:08
Avatar van Simax Onbekend En hoe kan ik het beste een gedeelte wat alleen voor admins bestemd is beveiligen? Ik wil dus zeg maar een script voor het toevoegen van producten, dit mag enkel alleen beschikbaar zijn voor een admin..
Offline finduilas - 02/09/2008 16:13
Avatar van finduilas PHP gevorderde Rechten geven:

-> Eerst kijken of je ingelogd bent
-> kijken of hij/zij de rechten heeft (rechten is een waarde in je sql db die je dan ophaalt; 0 is bv lid; 1 is bv admin)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s