login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Combineren zoekresultaten

Offline theGersom - 25/08/2008 14:19
Avatar van theGersomNieuw lid Ik heb een koppelingstabel met enerzijds een opusID en anderzijds een instrumentID. Nu is het geen probleem om bijvoorbeeld de opussen te selecteren met één instrument maar ik heb wat moeilijkheden met het selecteren van een opusID die meerdere instrumentID's moet bevatten.
Mijn vraag is dus eigenlijk hoe ik op een gemakkelijke manier aan die opusID's geraak....
Ik heb al geprobeerd om eerst alle verschillende SELECT query's uit te voeren om deze dan daarna allemaal te gaan vergelijken en dan de opusID's eruit te halen die in alle resultaten voorkwamen. Dit is volgens mij veel te ingewikkeld en kan volgens mij veel efficiënter. Heb de tutorial van GROUP BY wel gelezen maar krijg het niet echt werkende... Iemand tips?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 25/08/2008 15:28
Avatar van Wim Crew algemeen geef op zen minst de structuur van je tabellen en welke velden je allemaal wilt selecteren...

anders kan ik je enkel dit zeggen: Google.be: join
Offline theGersom - 25/08/2008 17:21 (laatste wijziging 25/08/2008 17:21)
Avatar van theGersom Nieuw lid ID | opusID | instrumentID
----------------------------------
1 | 4 | 5
2 | 4 | 6
3 | 5 | 5
4 | 5 | 7
...

Bijvoorbeeld, als ik nu opusID wil met instrumentID 5 en 7; hoe krijg ik dan opusID 5 terug?
Offline Wim - 25/08/2008 18:01
Avatar van Wim Crew algemeen grmbl

use this: http://www.w3schools.com/sql/sql_join.asp
Offline theGersom - 25/08/2008 18:17
Avatar van theGersom Nieuw lid Hmm, ik zie wel dat ik hiermee weet welke ID's bij welk instrument/opus horen maar ik zie niet in hoe ik hiermee aan een opus geraak die een x aantal bepaalde instrumenten bevat?
Sorry als ik even niet zie 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s