login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

slashes weg in DB (Opgelost)

Offline kickasgamer - 22/08/2008 11:53
Avatar van kickasgamerPHP ver gevorderde ik wil dus puur een php code in de DB zetten om die dan later als tekst te tonen op mijn webiste (soort script lib zoals hierop sima)

ik zet de tekst(script) in de DB maar haal het door PHP.net: mysql_escape_string dat vogt normaal een slash toe en haalt er geen weg, als ikd an in de DB ga kijken en mijn pagina bekijken. is \r\n (html opmaak van een email) rn geworden

hoe los ik dat op ?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 22/08/2008 12:01
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Gebruik je normaal niet addslashes om een slash toe te voegen??
Offline Martijn - 22/08/2008 12:13
  1. $tekst="tekst \r\n tekst 2";
  2. $tekst=addslashes($tekst);
  3. $tekst=mysql_escape_string($tekst);
Offline kickasgamer - 22/08/2008 12:24 (laatste wijziging 22/08/2008 12:53)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja addslashes had ik bij de output nog eens gedaan, maar je voegt dus eerst slashes toe en dan mysql_escape string

ik zal dat een testen 

EDIT: nu gaat de PHP.net: highlight_string van php fout, want hij geeft de juiste kleuren aan totaan de eerste / 

maar met stripslashes gaan die \r\n slashes ook weg zeker ?

EDIT2: ik heb het gevonden ik moet enkel addslashes doen 

maar nog even een vraagje tussen door, hoe kan ik aan elke code die in de DB wordt gezet een enter toevoegen aan het einde ? (want de nummering naar mijn code telt alle BR's)
Offline Abbas - 22/08/2008 12:55 (laatste wijziging 22/08/2008 12:55)

Crew .NET
Citaat:
EDIT2: ik heb het gevonden ik moet enkel addslashes doen
Told ya! 

Over die enter, je slaat een script op in de DB, elk als een apart item in de DB. Waarom dan perse een extra enter na elk script?
Offline kickasgamer - 22/08/2008 12:58
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde nee nee, kijk dat script wat ik invoer daar gaat mijn highlighter in tellen hoeveel BR's en in zitten en aan de had van hoeveel er ijn komt er zo'n lijn nummer naast iedere regel code
Offline Abbas - 22/08/2008 13:59

Crew .NET
Als hij dan toch alle br's telt heb je toch ook alle lijnen code en heb je normaal gezien toch het juiste aantal nummers voor de lijnen?!?! 
Offline kickasgamer - 22/08/2008 15:38
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja nee je telt alle br's op het einde van een regel maar de laatse regel heeft normaal geen br, dus moet ik daar een br gaan invoegen
Offline Thomas - 22/08/2008 17:10
Avatar van Thomas Moderator Euh... Je hebt <br />'s in je database zitten? Heb je die toegevoegd met nl2br()? Waarom?
Offline kickasgamer - 22/08/2008 17:23
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja ik heb het gevonden, gewoon een \n op het einde laten toevoegen.

nee er komen geen br's in mijn db ik haal ze toch niet door nl2br alvorens in de DB te gaan
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.224s