"You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1"
De index.php bevat nieuwsberichten die slechts gedeeltelijk worden getoond met een link "meer" naar de volledige tekst (nieuws.php). Hiermee wordt dan automatisch die tekst geselecteerd dmv de unieke ID die aan het bericht vasthangt.
volgende scripts:
-----------------------------------------------------------------------------
Index.php
<?php
$db = mysql_connect("...") or die ("verbinding mislukt");
mysql_select_db("...",$db);
$nieuws_SQL="SELECT * FROM nieuws WHERE ID =$ID";
$nieuws_result=mysql_query($nieuws_SQL) or die (mysql_error());
$nieuws=mysql_fetch_array($nieuws_result);
mysql_close();
?>
CREATE TABLE nieuws (ID not null AUTO_INCREMENT, titel VARCHAR(120) not null, inhoud TEXT not null, datum DATETIME not null, PRIMARY KEY (ID), INDEX (ID), UNIQUE (ID))
CREATETABLE nieuws (ID NOTNULLAUTO_INCREMENT, titel VARCHAR(120)NOTNULL, inhoud TEXT NOTNULL, datum DATETIME NOTNULL,PRIMARYKEY(ID),INDEX(ID),UNIQUE(ID))
$nieuws_SQL = "SELECT * FROM nieuws WHERE ID ='".$_GET['ID']"'";
$nieuws_result = mysql_query($nieuws_SQL) or die (mysql_error());
$nieuws = mysql_fetch_array($nieuws_result);
$nieuws_SQL="SELECT * FROM nieuws WHERE ID ='".$_GET['ID']"'";
$nieuws_SQL = "SELECT * FROM nieuws WHERE ID ='".$_GET['ID']."'";
$nieuws_result = mysql_query($nieuws_SQL) or die (mysql_error());
$nieuws = mysql_fetch_array($nieuws_result);mysql_close();
$nieuws_SQL="SELECT * FROM nieuws WHERE ID ='".$_GET['ID']."'";
je moet eerst al zien dat de ID een waarde heeft. Je zet deze code in de index.php-pagina. Deze $_GET['ID'] heeft dan een waarde wanneer er in je adresbalk iets staat in de aard van http://localhost/map/index.php?ID=1
Vervolgens moet deze ID bestaan. Indien deze niet bestaat in de tabel worden er geen gegevens uitgelezen.
Dan ga je de query uitvoeren, en krijg je een hele hoop waarden terug. Door middel van mysql_fetch_array ga je deze waarden in een array steken, in dit geval de array $nieuws. Je hebt dus nu een array met waarden, maar nergens wordt deze array uitgeprint. Om dit te doen doe je het volgende:
hoe geef ik deze dan waarde in index.php?
wordt dit dan ID=$_GET['ID'] of..?
moet deze ook onder de lus staan of..?
als je me even kan helpen met de volledige code want begin er scheel van te zien..
Het veld ID in de tabel nieuws bestaat, deze heb ik aangemaakt dmv de sql create table query.
Waar moet ik de code zetten om de querry uit te printen?
@ Medieval
zal ik volgende keer doen (code tekst tags), ben nog nieuw op dit forum, bedankt voor de mededeling.
Inhoud staat er al een geluk wel in de tabel
mijn excuses, dit was absoluut niet de bedoeling.
Ik heb de forumregels nogmaals doorgenomen en zal mij hier in de toekomst aan houden. Wat de PM's betreft, die had ik eerlijk gezegd niet eens zien staan..
zal er in de toekomst meer aandacht aan besteden!
ondertussen heb ik het gevonden,
nieuws.php ziet er nu zo uit: