login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[php] Agendascript

Offline Simax - 12/08/2008 20:45 (laatste wijziging 12/08/2008 20:46)
Avatar van SimaxOnbekend Beste mensen,

Ik ben bezig met onze eigen website, maar nu zit ik met een probleempje. Wellicht kun jullie mij hierbij helpen..

Ik heb een pagina met alle evenementen waarbij wij aanwezig zullen zijn. Nu zou het handig zijn als men(admin) nieuwe agendapunten kan toevoegen en members kunnen melden of ze meegaan..

Ik heb al hier en daar gezocht, maar dit heeft geen resultaten opgeleverd. Misschien kunnen jullie mij op weg helpen?

Ik zou graag het volgende willen..
  1. print "<table>";
  2. while($result = mysql_fetch_array($select))
  3. {
  4. <td>".$result["evenement"]."</td>
  5. <td>".$result["locatie"]."</td>
  6. <td>".$result["datum"]."</td>
  7. <td>Ik ga mee..(link)</td>";
  8. }
  9.  
  10. - Nieuw agendaitem..

Alvast bedankt voor jullie aandacht!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jvs - 13/08/2008 00:49 (laatste wijziging 13/08/2008 00:50)
Avatar van jvs HTML beginner maak je gewoon van die "ik wil mee" - link een soort van volgende url:

http://domein.be/inschrijven.php?evenement_id=123 en dan maak je een scriptje waar in je kijkt welk lid het is een vervolgens post je dit leden nummer in een tabel samen met het evenement nummer. zo kan je via het nummer van het lid de gegevens ophalen alsook die van het evenement...
Offline Simax - 13/08/2008 11:52
Avatar van Simax Onbekend Heb je misschien een voorbeeldje? 
Offline thomasje - 13/08/2008 12:18
Avatar van thomasje MySQL beginner
  1. print "<table>";
  2. while($result = mysql_fetch_array($select))
  3. {
  4. <td>'.$result["evenement"].'</td>
  5. <td>'.$result["locatie"].'</td>
  6. <td>'.$result["datum"].'</td>
  7. <td><a href="inschrijvingen.php?id='.$result["id"].'">Ik ga mee.</a></td>';
  8. }
  9.  
  10. - Nieuw agendaitem..

Op de "inschrijvingen.php" pagina haal je dan de id op en maak je een nieuwe tabel met het id - members, bij members laat je dan via een invulveldje ja of nee zetten en bij id de evenement id. Zelf kan je dan op een pagina de members ophalen aan de hand van het evenementen id en kijken of ze wel of niet meegaan
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s