Ik wil een wedstrijd fromulier maken en toevoegen aan de database waarna ik die kan uitlezen en op datum van wedstrijd kan sorteren.
Ik heb een paar dingen gemaakt en vraag of jullie even willen kijken wat goed of fout is.
De mysql code: http://www.plaatscode.be/15564/
Het formulier: http://www.plaatscode.be/15565/
Mijn Vraagje(s):
*Bij het vakje datum hoe kan ik daar het beste een datum invoeren zodat deze goed in de database komt te staan. en dat ik deze er ook weer goed uit krijg?
Ik ben niet zo goed thuis in dat gebied.
Maar daar staat toch niet bij hoe ik nu een willekeurige datum kan selecteren zodat ik mijn wedstrijden bij de juiste datum kan.Of zie ik iets over het hoofd?
Het formulier is sowieso fout want die staat nog binnen de php tags, kleinigheidje ;).
DATE in MySQL heeft het volgende formaat: yyyy-mm-dd
De invoer moet dus ook zo zijn. Wat ik zelf altijd doe is gewoon 3 verschillende invoerboxjes voor dag, maand en jaar. Hieronder een stuk code van mij:
Dan krijg je 3 resultaten als je hem post
$_POST['iDag'], iMaand en iJaar. Die kun je elk voor elk controleren na submitten van het formulier indien dat gewenst is. Als je ze in de database wil gooien dan moet je ze even aan elkaar "plakken"
oke bedankt voor je reactie.
Maar heb ik nu in mijn database genoeg aan die datum of moet ik nu voor die jaar dag en maand ook een tabel in mijn sql aanmaken?
Of word die door die laatste code bij elkaar gevoegd?
mysql_query("INSERT INTO wedstrijden (datum,naam,lengte,start,finish) VALUES ('".$sDatum."','".addslashes($_POST['naam'])."','".$_POST['lengte']."', '".addslashes($_POST['start'])."', '".addslashes($_POST['finish'])."')") or die(mysql_error());
Oke dat is duidelijk alleen nu moet ik mijn foutmelding even aanpassen en nu wil dat weer niet lukken
Dit was het alleen die datum notificatie is nu anders geworden, en ik kom er niet meer uit
IK heb op mijn website een wedstrijdkalender, misschien is het dat mss wat je zoekt?
Kijk eens op www.bovovc.be en kijk onder de rubriek "Ploegen kalender"
Ik heb die foutcontrole maar even eruit gelaten.
Maar ik heb nu weer een stukje geschreven om de gegevens uit de database te lezen en in een tabel te tonen. alleen daar gaat het mis.
Ik wil dat onder datum de datum komt te staan onder naam wedstrijd de naam etc. dat is wel duidelijk denk ik.
Alleen voor iedere nieuwe regel met gegevens komt er ook weer opnieuw datum naam etc boven te staan.
Hoe komt dat wat is er fout
Ja ik zag het thx in ieder geval.
Maar ik heb weer eens een vraagje( 2 zelfs )
Vraag 1:
Als ik nu bijv wil weergeven dat het in maanden verdeeld word.
dan bedoel ik als er wedstrijden zijn in maart mei en juni dat dan eerst de maand word uitgelezen.
voorbeeldje
Maart
datum wedstrijd lengte etc.
En als er geen wedstrijd in die maand is dat die maand er dan ook niet bij staat.
Hoe doe ik dat?
Tweede vraag:
Ik heb hier ergens iets gevonden om de regels om en om van kleur te wisselen. Nu heb ik de volgende code http://www.plaatscode.be/15586/
Alleen de kleurcode's werken niet echt wat is er fout?
Hij geeft de kleuren blauw en lichter blauw weer ipv grijs en wit?
Dat had ik ook ontdekt ja haha thx voor de moeite alleen nu deze nog
Alleen die naam van de maand werkt zo nog niet
Krijg deze melding
Notice: Undefined index: 05 in H:\Program Files\xampp\htdocs\test\test1.php on line 43
Dat is deze regel:
dan bedoel ik als er wedstrijden zijn in maart mei en juni dat dan eerst de maand word uitgelezen.
voorbeeldje
Maart
Mei
juni
En als er geen wedstrijd in die maand is dat die maand er dan ook niet bij staat.
Hoe doe ik dat?
voorbeeldje
Maart
Mei
juni
Hoe doe ik dat?
Het werkt nu wel alleen de weergave nog niet goed.
Hij geeft bij augustus september weer en bij mei juni.
Dus iedere keer 1 maand tever wat moet ik nog veranderen
thx Het werkt nu zoals ik wilde.
Ik ga weer verder met knutselen en als er weer iets is dan horen jullie hetwel weer EDIT:
Het werkt toch niet zoals het moet.
Heb even een voorbeeld online gezet Wedstrijden invoeren Wedstrijden weergave