login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Multi line variable gui?

Offline PleXuS - 11/08/2008 00:18
Avatar van PleXuSNieuw lid Beste,

weet niet goed hoe dit uit te leggen, heb ook geen idee momenteel hoe ik het best kan programmeren. Ik vermoed dat ik java ga nodig hebben maar zou het liefst in php alleen kunnen.

Bedoeling is:
Ingredient Aantal +

telkens ik op de + druk dat ik een nieuw lijn met de gegevens van vak ingredient en aantal kan aanvullen. dit dient bij invoer te gebeuren en bij uitvoer te kunnen lezen uit database hoeveel lijnen er zijn. En dit mooi weergeven.

Vermoed dat dit met een teller/lus zal moeten gebeuren? met de beperkte kennis van programmeren dat ik heb. Als er iemand mij hier verder kan bij helpen? eventueel een tutorial zou handig zijn.

Met vriendelijke groeten,
PleXuS

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn1989 - 11/08/2008 01:18
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Hey,

Je hebt sowieso javascript nodig om die extra velden steeds toe te voegen. Dat kan je vast wel vinden in het forum of google. Je moet dan zorgen dat elk veld een extra nummertje krijgt.

Deze lees je uit met een lus tot dat je ze allemaal hebt gehad. Ondertussen zet je ze in de database stuk voor stuk waarbij je ook het receptid erbij zet.

Bij het uitlezen kan je dat gewoon alle ingrediënten uit de database halen met het receptid. Dit betekend dus dat je 2 tabellen hebt : Recepten en Ingrediënten. Het is een 1 op Veel relatie.

Groeten
Offline ThAlmighty - 11/08/2008 10:36
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Dit moet je niet in Java willen doen, Javascript is hier perfect voor. Nou moet je niet schrikken want er zijn een paar goede frameworks. Kijk eens naar:
www.prototypejs.org en www.jquery.com.

Ik zelf zou bij wat je nu wilt, jQuery nemen omdat die makkelijker is met DOM interactie(DOM = je html elementen). Plus met jQuery kan je allemaal mooie effectjes toevoegen wat er gelijk heel gelikt uitziet.
Succes
Offline PleXuS - 11/08/2008 21:13
Avatar van PleXuS Nieuw lid Martijn1989: Ok uitlezen zal geen probleem zijn na wat zoekwerk, maar die input is mij nog niet duidelijk.

Dus je bedoelt elk veld een uniek naam geven deze linken aan een plaats in de database dan? Maar hoe moet je dit doen als je met zo multi select zit? (een hele lijst waar je 1 uit selecteer)

dus receptid code toevoegen in tabel ingrediënten?

Alleen bij het uitlezen is het eigenlijk gewoon het resultaat van de query binnen de div mooi laten te voorschijn toveren 

Alvast bedankt voor de huidige info die ik gekregen heb ook van ThAlmighty. Ben voorlopig alles aan het bekijken, maar framework lijkt mij een beetje te groot voor wat ik het nodig heb. kan best wel wat java/javascript code schrijven aanpassen na wat voorbeelden gezien te hebben  

Met vriendelijke groeten,
PleXuS
Offline ThAlmighty - 12/08/2008 09:39
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Je moet een framework niet zien als iets groots, maar als het verlengde van Javascript. Je kan het natuurlijk ook gewoon in puur javascript schrijven, maar dan moet je ook goed rekening houden met cross-browser compatibilty. Een framework neemt je deze zorgen uit handen. In mijn optiek is puur javascript ronduit slecht, maar zo'n framework maakt er een echte programmeertaal van.

Anyway, de keuze blijft aan jouw, het is alleen dat men een framework aanschouwt als iets wat je alleen voor grote projecten mag gebruiken, dit is dus helemaal niet zo.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s