login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

database vriendelijk+ mogelijkheid

Offline Martijn - 08/08/2008 14:37
Avatar van MartijnCrew PHP Ik heb mn andere topic maar even op opgelost gedrukt, wat ik wil is vrij anders:

ik heb tabel1 en tabel2. In tabel 1 staat id en rank, in tabel2 staat id,punten en refs (id is hetzelfde als tabel1).
als iemand zich aanmeld via de link registreren.php?ref=123 komt er bij het persoon dat registreerd bij refs 123 te staan.

wat ik graag wil is een query die per lid uit tabel2 kijkt hoeveel refs hij heeft waar de ref uit tabel2 in tabel1 rank>1 heeft... Ik kom dr maar niet uit 

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline JBke - 08/08/2008 16:43
Avatar van JBke PHP gevorderde ken je JOINS?? en het verschil tussen INNER, LEFT en OUTER join??

Indien je dat niet kent zou ik daar eerst eens een kijkje naar nemen.
DIt doe je het beste met een JOIN daar je data uit 2 tabellen wil halen die op id niveua gelinkt zijn.

MYISAM ondesteund echter geen Foreign Keys dus.

Nog een inlichting graarg: werk je met Zend od een ORM zoals Doctrine??

Indien je met Zend werkt kan je findDependentRowset gebruiken als je de relaties legt in je models.

Success
Offline Martijn - 09/08/2008 17:51 (laatste wijziging 11/08/2008 11:06)
Avatar van Martijn Crew PHP ik ken wel inner, left en outer niet, maar ik heb er over gelezen en snap t principe. Ik gebruik dreamweaver, typ alles zelf.

hoe suggereer je dat de query zou worden dan?

edit: wat ik zoek is een query waarmee ik selecteer id, en hoevaak dat id in de hele kolom refs voorkomt, een soort COUNT(id in refs)
Offline Diko - 11/08/2008 16:40 (laatste wijziging 11/08/2008 16:40)
  1. SELECT t2.id, t1.rank,
  2. t2.punten, t2.refs
  3. FROM tabel1 t1, tabel2 t2 WHERE t1.id = t2.id
Offline Martijn - 11/08/2008 19:04
Avatar van Martijn Crew PHP dat ziet eruit als een simpele join maar dat is neit wat ik bedoel

stel pietje geeft de link aan henk en dirk. Dirk en henk hebben dan alletwqee als ref pietje, dus ik wil selecteren:

id, punten, refs, wat bv opleverd
1, 100, 2 (dirk en henk)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s