MySQL is een DatabaseManagment Systeem en geen bestandstype: Wikipedia MySQL. Officiële website: MySQL.com. Verder zijn er hier op sitemasters ook tutorials en scripts te vinden over MySQL.
Nee! Je maakt een PHP script en afhankelijk van wat je script moet doen kan je het laten samenwerken met MySQL. In je MySQL maak je een database (lees hierover tutorials) en dan maak je via je script verbinding met die database (lees hierover ook tutorials). Je gaat dus niet PHP in MySQL zetten of omgekeerd.
MySQL is een database die geïnstalleerd wordt op een server(computer). Het is gewoon een stukje software zoals Word, Photoshop,...
In MySQL kan je dan gegevens gaan opslaan en ophalen met behulp van PHP.
Als je dit nog altijd niet begrijp dan moet je eerst eens op google gaan zoeken naar "Wat is een database"!
MySQL (lees SQL) is een taal die kan communiceren tussen PHP (en meerdere) en de database. De talen hebben allemaal hun eigen functies om de in MySQL (lees SQL) opgebouwde opdracht naar de database te sturen.
Bijvoorbeeld:
PHP zegt: Geef mij alle gebruikers die ouder zijn dan 20.
Je gaat vervolgens dit omzetten naar een opdrachtregel die begrijpbaar is voor de database.
Vervolgens krijg je een resultaat terug van de database. Hierin staan alle gebruikers die ouder zijn dan 20. Deze kan je vervolgens weer met PHP verder op je pagina zetten of andere dingen meedoen.
Je moet MySQL (lees SQL) dus zien als een taal die begrijpbaar is voor zowel database als PHP (of andere).
Zie het als:
Nederlander praat Nederlands tegen Afrikaan. Gaat niet goed.
Je zoekt dus een manier die zowel de Nederlander als de Afrikaan kan begrijpen. Dat kan bijvoorbeeld Engels zijn.
In bovenstaand verhaal is Engels dus MySQL (lees SQL) en Nederlander en Afrikaan zijn PHP en database.
MySQL is de database. SQL de taal en PHP de programmeertaal.
Nee MySQL is geen bestand/bestandstype het is:
MySQL is een open source relationele databasemanagementsysteem (RDBMS), dat gebruikmaakt van SQL.
(sql is een taal, waar een database opdraait)
PHP is een taal, wat communiceert met SQL in de MySQL (=databasemanagementsysteem)
Ik zal maar niet aan komen met .sql extensie? anders gaat de TS helemaal er onderdoor
@TS: als er iets iets wat je niet kent, en wilt weten wat het is, op wikipedia kun je altijd wel iets vinden wat meer duidelijkheid schept. Is het niet in de Nederlandse, dan wel in de Engelse versie.
@hierboven: hoewel ik het ook niet altijd gemakkelijk heb om hierbij kalm te blijven moet je het toch doen! Je stopt ook geen code in een database maar wel gegevens. Je database weet er ook "geen raad" mee zolang er niets mee gedaan wordt, zoals met PHP of iets anders.
Een database is een soort van file waarin jij allemaal gegevens kan opslaan en bijhouden.
Nu een database kan enkel gegevens onthouden, that's it.
Je hebt dus 1 of ander programmatje nodig om gegevens in die database te kunnen opslaan of gegevens uit de database te halen.
MYSQL is zo een voorbeeld van zo'n programmatje. Je kan met met MYSQL tegen je database zeggen toon mij enkel de gegevens van die tabel
Een database is een soort van file waarin jij allemaal gegevens kan opslaan en bijhouden.
Nu een database kan enkel gegevens onthouden, that's it.
Je hebt dus 1 of ander programmatje nodig om gegevens in die database te kunnen opslaan of gegevens uit de database te halen.
MYSQL is zo een voorbeeld van zo'n programmatje. Je kan met met MYSQL tegen je database zeggen toon mij enkel de gegevens van die tabel
Ik denk dat jij ook nog eens wat moet gaan lezen over MySQL.
@hierboven: hoewel ik het ook niet altijd gemakkelijk heb om hierbij kalm te blijven moet je het toch doen! Je stopt ook geen code in een database maar wel gegevens. Je database weet er ook "geen raad" mee zolang er niets mee gedaan wordt, zoals met PHP of iets anders.
Even op het stukje van de quote!
je begrijpt er niks van titjes, wat ik verstond met code moest verwijzen naar een quote van tomh, waar een stukje PHP/SQL code instaat.. en als je het daar nog niet mee eens bent, waarom noem je het toevoegen van script/programmeertaal dan "code" bovenin naas B, I, U
Nog even over het vetgedrukte gedeelte in de quote.
Kwestie van karakter, zelfbeheersing!
Zal wel weer een waarschuwing krijgen, maargoed heb ik dr graag voor over!
Ik denk dat jij het niet begrijpt. Ik schreef dat je kalm moest blijven met je zin dat je dacht dat hij ons in de maling nam en van dat stoppen met het "bestandstype". Ik had het helemaal niet over code! En over dat vette: je zal geen waarschuwing krijgen als je hier niet verder over gaat!