login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

kalender SQL?

Offline bvs - 06/08/2008 23:37
Avatar van bvsNieuw lid Momenteel ben ik met een reservatiesyst. bezig.
Nu zou ik de boekingen op datum willen vastleggen.
Kan je een kalender automatisch per jaar in een tabel vastleggen?

'k Heb nog geen code geschreven, ben met gedachtelijnen bezig en database aant ontwerpen.

Alvast merci!

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 07/08/2008 08:38
Avatar van marten Beheerder MySQL heeft heel uitgebreide kalender functies. Kalender kan je berekenen. Meestal hoeft dit dus niet in een database te komen. Begin datum en eind datum van een reservering is genoeg.
Offline thomasje - 07/08/2008 12:08
Avatar van thomasje MySQL beginner Nou en ik zit nu met presies dezelfde soort vraag, hoe kan je dan controleren wanneer er wel en wanneer er niet is geboekt als je alleen de begin en eind datum hebt.
Offline WouterPSV - 07/08/2008 12:11
Avatar van WouterPSV Lid maak een veld geboekt. zet een 1 er in als er geboekt is en een 0 als er niet geboekt is ?

Denk dat je dat bedoeld ?
Offline Flex1986 - 07/08/2008 12:14
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
In je controle query berekenen je aan de hand van begin en eind datum welke datums gereserveert zijn. Zo heb je geen extra velden nodig en kan je toch die controle uitvoeren.

Bekijk de volgende tutorials even:
http://www.site...SQL_deel_1
http://www.site...:_Functies

Deze zijn vrij uitgebreid
Offline thomasje - 07/08/2008 14:08
Avatar van thomasje MySQL beginner Maar heeft niemand eens een voorbeeld hoe ik zoeits kan maken of wat ik kan inbouwen in mijn eigen script want ik kom er dus niet uit, maar ja mischien denk ik ook wel veelste moeilijk
Offline marten - 07/08/2008 14:10
Avatar van marten Beheerder Verkeerde instelling. Als je er nu uitkomt dan heb je er een heel goed gevoel over en leer je weer wat.
Offline thomasje - 07/08/2008 14:32 (laatste wijziging 08/08/2008 07:48)
Avatar van thomasje MySQL beginner Ja maar dat is het juist als ik een voorbeeld heb en even een beetje op weg geholpen wordt kan ik al snel vaak allerlei dingen er om heen verzinnen en maken wat ik nodig heb maar ik ben al weken aan het tobben met onbeantwoorde topics of topics die wel beantwoord worden maar niet met het antwoord wat ik zoek.

Offline bvs - 08/08/2008 14:15 (laatste wijziging 25/09/2008 21:59)
Avatar van bvs Nieuw lid Andere vraag.
Hoe kan je een kalenderscript aan mysql koppelen?
vb met dit scriptje
http://www.site...mp;id=1029
Offline Kr4nKz1n - 26/09/2008 08:48
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Met PHP?

In de functie printMaand wordt de maand weergegeven gohh.

Hier staan (jammer genoeg) allemaal echo`s in (je kan beter return gebruiken).

Als ik het goed begrijp krijg je met

1. ($i -($edag - 1)
de des gewenste dag van de maand.

Hier ergens maak je ook een query met een where waar de dag gelijk is aan die dag 

Na regel 111 kun je dat volgens mij wel doen 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s