login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

database vriendelijk (Opgelost)

Offline Martijn - 06/08/2008 20:02
Avatar van MartijnCrew PHP ik heb een tabel met members. In die tabel staat oa id en refs, refs als het aantal mensen die via die link hebben registreerd.

Nu wil ik dat elk uur het aantal refs word uitbetaal. Dat is allemaal niet zo;'n probleem, het is meer, hoe maak ik dat database vriendelijk?

het meest vriendelijk wat ik kan bedenken is met een select alle ID's selecteren where refs!=0, en die dood zijn etc, en dan met de while 1 voor 1 updaten. Maar is niet zo fijn als er veel leden beginnen te komen.

Weet iemand een betere methode of indien mogelijk met een klein voorbeeldje ?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 06/08/2008 21:36
Avatar van marten Beheerder Zoals je het nu doet krijg je altijd het aantal refs + 1 aan query's. Dit gaat erg lang duren. Je kan beter 1 query uitvoeren.

1. UPDATE tabel SET punten = (punten + 1) WHERE refs != 0

Zo heb je maar 1 query en hoef je het niet eerst te selecteren.
Je kan natuurlijk je WHERE altijd uitbreiden als het aan meer voorwaarden moet voldoen.
Offline Martijn - 07/08/2008 00:26
Avatar van Martijn Crew PHP maar refs is niet altijd 1, kan ook 5, of 20 or 7 ofzo

kan ik doen
SET punten=punten+refs?
Offline marten - 07/08/2008 08:36
Avatar van marten Beheerder Ja dat is heel goed mogelijk. Het zal gewoon door een php script aangeroepen worden. Dan kan je dus ook gewoon een variabele gebruiken? Je kan zelfs in je query een if / else structuur opzetten.
Offline Martijn - 07/08/2008 11:35
Avatar van Martijn Crew PHP toen ik het not vrolijk wou maken kwam ik erachter dat refs en punten in 1 verschillende tabellen staan -_-

ik acht een update inner join klein maar ik ga ff zoeken 
Offline TotempaaltJ - 07/08/2008 12:12
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse
  1. UPDATE TABLE SET punten.punten = (punten.punten + TABLE.refs) WHERE TABLE.refs != '0'

Denk ik, maar misschien moet je doen update table, punten ofzo! 
Offline Martijn - 07/08/2008 13:03 (laatste wijziging 08/08/2008 14:33)
Avatar van Martijn Crew PHP maar dat kan niet want hoe weet ie dat de ID uit tabel1 hetzelfde is als tabel 2 

edit, ik heb een ander idee wat heel anders is
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s