login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

informatie uit verschillende tabellen

Offline Raze - 02/08/2008 15:17
Avatar van RazePHP beginner Ik wil informatie opvragen uit 2 verschillende tabellen
namelijk tbl_berichten en tbl_gebruikers
ik heb ik beide tabel het veld user_ID
dus link ik deze aan elkaar

wanneer je nu naar een profielpagina gaat van een gebruiker krijg je inderdaad een bericht te zien uit de tabel tbl_berichten, maar wel maar één bericht, dus ze niet allemaal

weet er iemand een oplossing?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 02/08/2008 15:42
Avatar van Koen PHP expert voor zover ik heb begrepen gebruik je mysql_fetch_*** om die berichten op te halen adhv een user ID?

gebruik de PHP.net: while loop om alle gegevens op te halen!
Offline Raze - 02/08/2008 17:00
Avatar van Raze PHP beginner ik heb hier iets over gevonden

my tabel is van het type myISAM omdat ik fulltext search gebruik om de tabel te doorzoeken.
Maar het probleem is dat je met myISAM geen secundaire sleutels kunt maken om zo met een andere tabel in "verbinding" te komen. Blijkbaar zo mijn tabel dan van het type innoDB moeten zijn maar dan werkt fulltext search weer niet.

heeft er hier iemand een oplossing voor?
Offline Mica - 02/08/2008 17:27
Avatar van Mica Lid Waarom haal je niet simpelweg gewoon 2keer de informatie uit de database dus adhv:

2 keer de functie mysql_fetch_array() ofzo?
Offline Raze - 02/08/2008 19:56
Avatar van Raze PHP beginner is het ook zo dat je in een myisam tabel geen transacties kunt uitvoeren gelijk UPDATE en DELETE?

het probleem is dat ik zowel fulltext search nodig heb (of is er een alternative voor innodb?) maar ook de transacties UPDATE en DELETE...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s