login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Youtube erigi embed code

Offline Martijn1989 - 28/07/2008 18:37 (laatste wijziging 28/07/2008 18:38)
Avatar van Martijn1989PHP ver gevorderde Beste simatjes,

Ik zit met een project waar ik youtube embed codes moet opslaan in een database en die weergeven op een website. Dit moeten leden kunnen, ze krijgen de mogelijkheid embeb object tags toe te voegen in een database die later worden uitgelezen in een profiel.

Ik zal even een voorbeeld laten zien van een embed youtube code :
  1. <object width="425" height="344">
  2. <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/xvn7F0Eqpk4&hl=nl&fs=1"></param>
  3. <param name="allowFullScreen" value="true"></param>
  4. <embed src="http://www.youtube.com/v/xvn7F0Eqpk4&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>

Hoe kan ik zorgen dat ik alleen dit soort structuur kan terug plaatsen op de website? Zou ik hiervoor een youtube erigi code moeten hebben? Weet iemand meer raad om dit te controleren of het een youtube embed code is en niet meer dus bijv een <a> of een <h4> maar ook geen '"; ?> etc en hoe ik het dan het best kan opslaan, het lijkt mij als het valide is dat het gewoon kan worden opgeslagen in de database.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 28/07/2008 19:32
Avatar van Martijn Crew PHP stel dat stukje wat je als voorbeeld hebt staat ik $tekst:

1. $tekst=htmlentities($text); // nu staat er niet meer <?php maar &lt;?php, oftewel php is niet uitvoerbaar

en dan een preg_match. Maar ik ben niet zo ervaren daarmee, dus dat moet iemand anders maar maken 
Offline Koen - 29/07/2008 19:37
Avatar van Koen PHP expert laat ze alleen het deel na de /v/ posten, en dat vul je dan in met php?
Offline Martijn1989 - 30/07/2008 00:19
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Maar dan kunnen geen andere flash objecten toe worden gevoegd, mits je de hele url width en height in moet gaan voeren ..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s