PHP beginner |
|
Ik wil mijn database doorzoeken met full text search maar mijn code werkt niet.
even de situatie schetsen:
-ik wil graag 4 velden van de tabel informatie doorzoeken: "informatie_naam", "informatie_trefwoorden", "informatie_plaats" en "informatie_categorie".
voor de eerste 2 (naam en trefwoorden) heb ik een textvak voorzien, voor "informatie_plaats" heb ik een dropdownmenu en voor "informatie_categorie" ook een.
ik zou dus willen wanneer ik in het textvak "willy" ingeef en bij de rest geen waardes ingeef, ik alle resultaten met willy krijg.
maar wanneer ik "willy" in het textvak ingeef en "brussel" bij plaats selecteer en "man" bij categorie selecteer, ik alleen de willy's krijg die een man zijn en in brussel wonen.
mijn sql-code:
SELECT informatie_naam, informatie_straat, informatie_nummer, informatie_postcode, informatie_plaats, informatie_land, informatie_telefoon, informatie_email, informatie_web, informatie_categorie, informatie_hits, informatie_kortebeschrijving
FROM tbl_informatie
WHERE match (informatie_titel, informatie_trefwoorden) AGAINST ('%colname%' IN BOOLEAN MODE) AND match (informatie_plaats) AGAINST('%varPlaats%') AND match (informatie_categorie) AGAINST ('%varCategorie%')
ORDER BY informatie_hits ASC
SELECT informatie_naam, informatie_straat, informatie_nummer, informatie_postcode, informatie_plaats, informatie_land, informatie_telefoon, informatie_email, informatie_web, informatie_categorie, informatie_hits, informatie_kortebeschrijving FROM tbl_informatie WHERE match (informatie_titel, informatie_trefwoorden) AGAINST ('%colname%' IN BOOLEAN MODE) AND match (informatie_plaats) AGAINST('%varPlaats%') AND match (informatie_categorie) AGAINST ('%varCategorie%') ORDER BY informatie_hits ASC
weet er iemand hier raad mee/of waar mijn fout zit?
EDIT: wanneer ik deze tutorial volge en vooral stap 5, lukt het me niet in phpmyadmin (en heb mysql 5a en phpmyadmin versie )
ik krijg de volgende foutcode:
SQL-query:
ALTER TABLE `tbl_informatie` ADD FULLTEXT `index_informatie` (
`informatie_naam` ,
`informatie_plaats` ,
`informatie_beschrijving` ( 400 ) ,
`informatie_categorie` ( 400 ) ,
`informatie_trefwoorden`
)
MySQL retourneerde:
#1214 - The used table type doesn't support FULLTEXT indexes
SQL-query: ALTER TABLE `tbl_informatie` ADD FULLTEXT `index_informatie` ( `informatie_naam` , `informatie_plaats` , `informatie_beschrijving` ( 400 ) , `informatie_categorie` ( 400 ) , `informatie_trefwoorden` ) #1214 - The used table type doesn't support FULLTEXT indexes
kan er iemand mij helpen?
EDIT2: de error is opgelost, ik heb het tabeltype omgezet naar MyISAM. Het veld zoekwoord werkt nu op full text search, maar ik zit nu nog vast met de dropdown eraan toe te voegen, dus wanneer ik in het textveld willy ingeef en bij dropdown categorie man zou ik graag hebben dat alleen de willy's die een man zijn getoond worden.
(ik heb de error laten staan zodat meosten er mensen zijn die hetzelfde probleem hebben misschien eens mijn oplossing kunnen proberen.)
|