login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ranking aantal hits (Opgelost)

Offline Raze - 24/07/2008 11:14
Avatar van RazePHP beginner hallo,
ik ben een website aan het maken in php en
ik gebruik ook mysql databases.
dmv een zoekmachine doorzoek ik de database en de resultaten worden dan getoond op dezelfde pagina. Wanneer er dan resultaten verschijnen kan je op zo een resultaat klikken en kom je op een detailpagina terecht.
Nu zit ik eigenlijk vat: ik zou graag een scriptje maken zodat telkens wanneer iemand de detailpagina van een bepaald record opent, dat er 1 hit wordt bijgeteld, zodat er bij een zoekactie de records naar aantal hits (dalend) worden getoond.

weet er iemand raad hiermee?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 24/07/2008 11:25
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Je zal op een bepaalde manier wel via de url meegeven welke link er geklikt wordt ( Anders weet je niet welke detail pagina geladen moet worden ). Gebruik diezelfde parameter om een update in de database te doen en het veldje hits met 1 te verhogen voor die bepaalde link.
Offline Raze - 24/07/2008 12:47
Avatar van Raze PHP beginner de manier die je bedoelt snap ik, maar kun je het misschien iets praktischer uitleggen (welke code kan je gebruiken om "1" bij te tellen?)
en dan snap ik het nog niet goed: normaal wordt er toch iets bijgeschreven in de database wanneer er op een "submit"-knop gebdrukt is, maar hoe kan je dat dan doen door gewoon de pagina te openen?
Offline Ontani - 24/07/2008 13:01 (laatste wijziging 24/07/2008 13:01)

-1
door bovenaan je pagina iets te zetten als:

1. <?php
  2. mysql_query("update table_met_links set hits = hits + 1 where id='id_van_de_download_link'") or die(mysql_error());
  3. ?>
Offline Raze - 24/07/2008 14:10
Avatar van Raze PHP beginner ontani=TOP!
heel erg bedankt  
maar sorry kheb nog een tweede (maar wel laatste) vraag
mijn zoekfunctie werkt maar ik kan maar 1 zoekterm ingeven  

om dus het zoeken te vereenvoudigen zou ik graag meerdere zoektermen ingeven dus bv ipv "mysql" "mysql 5.0" zodat alleen de resultaten met mysql en 5.0 verschijnen en niet alle records waar mysql en 5.0 in voorkomt.
Offline Ontani - 24/07/2008 14:27

-1
zoekterm splitten op spaties en dan:

1. select * from search_table where
  2. omschrijving like '%mysql%'
  3. or
  4. omschrijving like '%5.0%'
Offline Koen - 24/07/2008 14:56
Avatar van Koen PHP expert PHP.net: explode
PHP.net: foreach
Offline Raze - 24/07/2008 15:36 (laatste wijziging 24/07/2008 15:49)
Avatar van Raze PHP beginner it is mijn SQL Code:

Plaatscode: 12817

hoe moet ik het nu veranderen? of moet ik ergens aners iets veranderen?
ik zoek us in verschillende velden, namelijk categorie, naam, plaats en land. Het probleem bij mij zit dat wanneer ik "willy" ingeef, ik alle willy's krijg, en "willy belgie" ingeef, ik niets krijg. Het doel dat ik voor ogen heb is dat wanneer ik "willy belgie" ingeef, alle willy's uit belgie krijg.

@sliphead: van foreach en eplode snap ik wel iets, maar vin het bijzonder moeilijk om dat in mijn code te plaatsen  

EDIT: ik denk dat ik verkeerd zit: wanneer er bij naam "willy wortel" in de database staat en ik geef "willy wortel" in, krijg ik ook effectief alleen maar "willy wortel" te zien. Mijn probleem is at er, wanneer er "willy wortel uit neerland" en "willy wortel uit belgie", waarbij "naam" en "land" 2 verschillende velden zijn, er geen resultaten gevonden worden wanneer ik "willy wortel belgie" ingeef.
Offline Diko - 26/07/2008 13:51
Avatar van Diko PHP interesse dan heb je mss meer aan fulltext:
http://www.site...ext_Search
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.206s