login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mailsysteem (Opgelost)

Offline dkoadmin - 21/07/2008 16:05
Avatar van dkoadminNieuw lid De bedoeling is om een soort webmailpagina te maken.
Als je klikt op het onderwerp van de mail, moet deze mail geopend worden op dezelfde pagina.
Wat ik dus doe is mijn mail_ID in een $_SESSION gieten. Vervolgens maak ik een link terug naar dezelfde pagina (eigenlijk de pagina refreshen).

Nu is de vraag, hoe krijg ik die $_SESSION["mail_ID"] meegezonden in een <a href=.....>

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 21/07/2008 16:08 (laatste wijziging 21/07/2008 16:10)
Avatar van Martijn Crew PHP ik denk dat je iets meer uitleg moet geven

als je get bedoeld kun je dit doen:

1. <a href=link.php?id=<?= $_session['mailID']?>>tekst</a>

en dan met

1. $_GET['id']
kun je die er dan uithalen

nou is het wel een beetje raar om een variabel mee te geven in de link, terwijl ie een session is en dus overal oproepbaar
Offline dkoadmin - 21/07/2008 16:33 (laatste wijziging 21/07/2008 19:19)
  1. <?php
  2. $sql_mail = mysql_query("SELECT * FROM `mailing` WHERE mail_ontvang = '".$Login."' ORDER BY mail_datum");
  3. while ($rij = mysql_fetch_array($sql_mail)) {
  4. $_SESSION["mailing"] = $rij["mail_ID"];
  5. echo("<a href=mail.php>Afzender: <b>".$rij["mail_zender"]." </b>Datum: <b>".$rij["mail_datum"]." </b>Onderwerp: <b>".$rij["mail_onderwerp"]."</b></a>".$_SESSION["mailing"]."");
  6. echo("<br>");
  7. }
  8. ?>

Je krijgt dus meerdere berichten onder mekaar met telkens een andere ID nummer. Het script onthoud echter enkel de laatste ID en die plaatst die in de SESSION. Is natuurlijk ook normaal.

Het is de bedoeling dat als je op de link klikt, dat het script het ID meegeeft van dit bericht via de SESSION.

Offline Martijn - 21/07/2008 20:07
Avatar van Martijn Crew PHP waarom zou je dat doen? ik snap t even niet.

je kunt toch doen
  1. echo"<a href=mail.php?mailID=".$rij["mail_ID"].">";

het is trouwens echo zonder ( & )
Offline dkoadmin - 22/07/2008 11:24
Avatar van dkoadmin Nieuw lid Heel hartelijk bedankt Devioursoul.Het werkt nu zoals ik het wil.
De techniek die jij toepast, ken ik gewoonweg niet en daarom dacht ik dat je met een SESSION moest werken.

Nu werkt alles zoals ik het wou. Nogmaals dank.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.207s