login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Weekdag

Offline Drieske - 15/07/2008 21:25

Momenteel ziet mijn sql er zo uit

1. $sql_match = mysql_query("SELECT TIME_FORMAT(tijdres,'%H:%i') AS tijdres, TIME_FORMAT(tijdhoofd, '%H:%i') as tijdhoofd,
  2.  
  3. ploeg1, ploeg2, DATE_FORMAT(datum, '%d/%c') AS datum FROM wedstrijden WHERE DATE_FORMAT(datum, '%u')=39 ORDER BY datum");

Je ziet dat ik het weeknummer nu handmatig verander, nu weet ik ook hoe ik dit op de huidige weekdag moet zetten met date() functie. Nu zou ik graag willen dat hij pas naar de volgende week op woensdag springt. Hoe doe ik dat?

Greetz,

Dries

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Berten - 16/07/2008 12:38
Avatar van Berten PHP beginner Als ik je vraag begreep zou ik het proberen uit te leggen.

maar als'k het goed begrijp wil je de wedstrijden die volgende woensdag worden gespeeld?

1. $sql_match = mysql_query("SELECT TIME_FORMAT(tijdres,'%H:%i') AS tijdres, TIME_FORMAT(tijdhoofd, '%H:%i') as tijdhoofd,
  2.  
  3. ploeg1, ploeg2, DATE_FORMAT(datum, '%d/%c') AS datum FROM wedstrijden WHERE DATE_FORMAT(datum, '%u')=DATE_FORMAT(DATE_ADD(now(),INTERVAL 7 DAY) ORDER BY datum");

Offline Drieske - 16/07/2008 18:48
Avatar van Drieske Lid Neen je hebt het verkeerd begrepen.

Ik wil dat de wedstrijden van de week maar pas vanaf woensdag telkens worden getoont. Zo blijven de uitslag en wedstrijden die de week ervoor werden gespeeld staan tot en met woensdag.

Hoe doe ik dat?
Offline Berten - 17/07/2008 10:02
Avatar van Berten PHP beginner als de huidige week - 3 dagen = de huidige week ==> het is woensdag geweest (misschien kan je daar wat mee)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s