PHP interesse |
|
Vooruit, wat hulp:
<?
if ($_GET['p'] == 'faq_vragen') {
// als id = 1; toon antwoord 1
if ($_GET['id'] == '1') {
$antwoord1="Een faq-script maken is vrij eenvoudig wanneer je het goed vindt dat een pagina mag worden herladen. Anders verwijs ik je door naar de javascript-sectie van Sitemasters.<br>";
}
// als id != 1, maar id = 2; toon antwoord 2
elseif($_GET['id'] == '2') {
$antwoord2="Om te leren webdesignen moet je de tutorials goed doorlezen en vooral proberen en blijven proberen. Aldoende leert men ;)<br>";
}
// enzovoorts!
// anders:
else{
// toon geen antwoord, want er is geen vraag aangeklikt!
}
?>
// vraag 1
<a href="?p=faq_vragen&id=1"><b>Vraag 1: Hoe maak ik een faq-script?</b></a><br>
<? echo $antwoord1; ?>
// vraag 2
<a href="?p=faq_vragen&id=2"><b>Vraag 2: Wat moet je doen om te leren webdesignen?</b></a><br>
<? echo $antwoord2; ?>
// de volgende vragen ...
<?
}
else{
}
?>
<? if ($_GET['p'] == 'faq_vragen') { // als id = 1; toon antwoord 1 if ($_GET['id'] == '1') { $antwoord1="Een faq-script maken is vrij eenvoudig wanneer je het goed vindt dat een pagina mag worden herladen. Anders verwijs ik je door naar de javascript-sectie van Sitemasters.<br>"; } // als id != 1, maar id = 2; toon antwoord 2 elseif($_GET['id'] == '2') { $antwoord2="Om te leren webdesignen moet je de tutorials goed doorlezen en vooral proberen en blijven proberen. Aldoende leert men ;)<br>"; } // enzovoorts! // anders: else{ // toon geen antwoord, want er is geen vraag aangeklikt! } ?> // vraag 1 <a href="?p=faq_vragen&id=1"><b>Vraag 1: Hoe maak ik een faq-script?</b></a><br> // vraag 2 <a href="?p=faq_vragen&id=2"><b>Vraag 2: Wat moet je doen om te leren webdesignen?</b></a><br> // de volgende vragen ... <? } else{ } ?>
|