login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

beveiligen .doc? (Opgelost)

Offline jerre - 29/06/2008 15:42
Ik zit met een klein vraagje, ik ben momenteel namelijk aan het werken aan een website. Maar daarin zou ik een soort uploadscipt willen zetten,e chter wil ik het zo instellen dat slechts bepaalde leden van de site (ik werk met sessies als beveiliging) dat doc bestand kunnen opvragen.
Nu tot hier geraak ik er zelf aan uit, maar mijn vraag is of ik het doc bestand kan beveligen, zodat personen die er per toeval op uitkomen het niet kunnen openen (of dat het doc bestand enkel zichtbaar is vanaf een bepaalde pagina, en dat ik in die pagina dan ene beveiliging kan zetten).

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline compudoc - 29/06/2008 16:06
Avatar van compudoc PHP beginner misschien is .htacces een mogelijkheid.
hiermee kan je in ieder geval bestanden / mappen beveiligen.
Offline jerre - 29/06/2008 16:17
Avatar van jerre Nieuw lid maar met wat ik van htaccess weet is het dat dit volledig losstaat van php, en de mensen in kwestie zullen dus het (vast) htaccess wachtwoord moeten invullen voor ze eraan kunnen, wat ik me echter afvraag is of er een manier staat waarop de gebruikers van m'n site inloggen in m'n php/mysql inlogsysteem (met sessies dus) en vervolgens die doc bestanden kunnen downloaden, terwijl iemand die niet ingelogd is (en er dus eventueel per toeval op stuit), die doc bestanden niet kan downloaden.
Offline Martijn - 29/06/2008 16:33
Avatar van Martijn Crew PHP het enige wat ik kan bedenken is dat je de naam van de map steeds veranderd, en uiteraard ergens opslaat zodat je zelf weet waar het staat 

disclaimer: Dat werkt ook niet fullproof, maar veel mensen weten niet hoe je mappen van een server moet bekijken
Offline Wim - 29/06/2008 18:51 (laatste wijziging 29/06/2008 18:52)