hallo,
ik ben nog maar een noob met programeren dus aub niet zeggen oooh..
ik ben een beetje aan het kijken met php en sql, nu wil ik een database gaan maken,
In phpmyadmin staat boven sql
CREATE TABLE `[logs]`(
`time` DATETIME,
`IP` VARCHAR(32),
`forwardedFor` VARCHAR(32),
`login` VARCHAR(16),
`person` VARCHAR(16),
`code` INT(10),
`area` VARCHAR(32)
);
dan druk je op start
en dan is het geinporteert
Trouwens, je moet eerst wel een database aanmaken waar je deze tabellen in wilt zetten, want iedereen hierboven heeft het over database aanmaken terwijl er toch duidelijk CREATE TABLE staat. Als je niet eerst een database hebt aangemaakt of geselecteerd zoals kickassgamer zegt dan krijg je weer een andere error .
@spaceflippie er komt error te staan (maar dat moest denk?)
en @Cylon, ik zie dat nergens staan hoor.. moet ik het niet eerst ergens toevoegen?
edit:
oke nieuwe berichten, nu snap ik er helemaal niets meer van :S
kunnen jullie het stapje voor stapje uitlegen aub?
ik heb nu een database gemaakt met phpmyadmin genaamt : Aap
nu moet er een tabel in die hier boven is genoemt..
edit 2:
wacht ik denk dat ik het heb, dankzij cylon toch
hoe staat er nu tussen bij phpmyadmin de tabel
harstikke bedankt
Klik eerst op de database die je net hebt aangemaakt. Dan staat er bovenaan dit als het goed is: Server: localhost - Database: aap. En daarna moet je de stappen die Cylon zei uitproberen.
jep t is gelukt
harstikke, bedankt
ik zal binnenkort wel weer wat vragen over het toevoegen ect ervan waneer ik klaar ben met het toevoegen, kan ik dat weer gewoon hier posten?
edit:
het is dus zover:
ik heb een aantal bestandjes gemaakt in de database, hoe moet ik die nu gebruiken?
moet ik het bestandje zetten in de C: \wamp\www
of staat ie er al?
naja mn vraag dus nu: ik heb nu een aantal tabelen gemaakt in de database, hoe kan ik deze gaan gebruiken met php?,
moet ik een bestandnaampje in de c: \wamp\www doen of...
hoe kan ik zeg maar met mn php bestandjes de qeury openen..
Volgens mij is de structuur van databases nog niet helemaal duidelijk voor je.
Dit is de site waar ik begonnen ben met php: http://webmaste...ndex.phtml
je hebt een database (die staat gewoon ongeveer in c:\wamp\mysql\data\aap\ dat kan je nu al weer vergeten want dat heb je niet nodig)
als je bovenaan een php bestand dit neerzet:
<?php
mysql_connect("localhost","root",""); // standaart is het zo maar als je het beveiligt moet je het aanpasse;) mysql_connect("localhost","GEBRUIKERSNAAM","WACHTWOORD");
mysql_select_db("aap");
<?php
mysql_connect("localhost","root","");// standaart is het zo maar als je het beveiligt moet je het aanpasse;) mysql_connect("localhost","GEBRUIKERSNAAM","WACHTWOORD");
als het goed is kan je nu dingen doen met je database
kijk eens op deze site bij de tutorials want met mysql_query(""); kan je eigenlijk wel super veel met je database doen en die moet je ook gebruiken om je database te updaten enzo;)
conclusie op jouw vraag
je hoeft niks met een bestandsmapje te doen ;)
en als je wat simpele dingen oefend met je database leer je het begrijpen en laar je het dus leeren
ik weet dat dit geen 100% goede/compleete uitleg is dus andere mensen posten denk ik ook nog wel wat uitleg voor je (hoop ik )
groetjess
Hey ik heb dus een site bij freehostia geregistreerd en ik heb 4 mn site een goed inlogsysteem gemaakt enso, aleen nu heb ik een nogal dom probleem:
ik weet niet hoe ik een mn mysql database een acc kan aaanmake, bijv:
ik heb da inlog systeem en ik wil een acc daarvoor aanmake bij min mysql database van freehostia, bijv. username: onzin, en password: nogmeeronzin.
ik hoef geen registreersysteem ofso maar gwoon ff wete hoe ik bij die mysql database van freehostia een acc aanmaak om in te logge.
zou iemand mee daarbij kunne helpe>>
alvast bedankt.