login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Database muteren via eigen dialoog (Opgelost)

Offline thistle1 - 19/06/2008 10:47 (laatste wijziging 19/06/2008 10:48)
Avatar van thistle1Nieuw lid Ik heb een wedstrijdenbestand waarin een aantal velden zitten die enkel de waarde kunnen hebben van waarden uit een ander bestand.
Om een nieuwe rij toe te voegen in de database heb ik een html select om het andere bestand te lichten en in een selectiebox de mogelijkheden te tonen. Vervolgens schrijf je de waarden weg in de database...geen probleem.
ECHTER.. nu wil ik de mogelijkheid hebben om te wijzigen.
Wat ik dus wil is dat ik eerst de bestaande rij ophaal, deze toon op het scherm ECHTER met de selectieboxen die als waarde dan vanzelfsprekend de opgeslagen waarde in het wedstrijdenbestand toont. Daarna kan ik wijzigen door in de box een andere waarde te kiezen. Ben op zoek geweest naar een voorbeeld maar nergens iets kunnen vinden  

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 19/06/2008 11:47
Avatar van Martijn Crew PHP oke, ik geloof niet dat ik je volg. Selectieboxen = radio of checkbox?

en wat wil je er nu mee?
Offline thistle1 - 19/06/2008 12:43
Avatar van thistle1 Nieuw lid Oke,
ik hoop een betere beschrijving. het zijn keuzeboxen (html-SELECT), dus een dropdown met alle mogelijke keuzes en die keuzes staan in een eigen bestand. Dus voor bv lokatie kun je dan kiezen voor thuis, uit en neutraal. Dit is makkelijk als je een rij gaat toevoegen want dan heb je als toegestane waarde spatie (occ 0 uit mijn tabel heeft waarde spatie en dat toont de box dan ook) of de keuzes 1 -3 voor bovenstaande waardes. Echter als ik ga wijzigen wil ik ook graag die keuzebox tonen, maar dan dat hij toont wat de geregistreerde waarde is in de wedstrijden tabel (zeg keuze3/neutraal) en dat ik die dan kan wijzigen in bv thuis door een keuze uit de box te doen.

Offline nemesiskoen - 19/06/2008 16:25
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Dan moet eerst alle mogelijkheden weer uitlezen (1: thuis, 2: uit, 3: neutraal) en de huidige waarde ophalen (wat dus 3 zal zijn). Vervolgens kan je via een eenvoudige if-constructie zien welke waarde geselecteerd moet worden:
  1. <?php
  2. foreach($items as $item) {
  3. ?> <select name="..." <?php if(is_gelijk_aan_geselecteerde_waarde) {?> selected="selected" <?php } ?>>...</select><?php
  4. }?>

En de gewijzigde waarde dan opslaan moet eigenlijk ook geen probleem zijn.

Ik snap niet echt waar het probleem zich bevind.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s