login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vraag over Forum

Offline Babak - 15/06/2008 15:34
Avatar van BabakMySQL interesse Beste mensen,

Ik wil graag een forum bouwen. Ik weet precies hoe alles moet, met ophalen, iets erop zetten, etc etc. Maar ik weet niet precies hoe je iets moet maken dat als er bijvoorbeeld 10 topics zijn, dat die verder opschuiven naar een nieuwe pagina als het ware. Dus dat er op 1 pagina maar 10 onderwerpen staan. Kan iemand mij in het kort uitleggen hoe dit moet?

b.v.d

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timmie_loots - 15/06/2008 15:38 (laatste wijziging 15/06/2008 15:40)
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Je doet bij het ophalen van de posts van een topic 2 dingen: het totaal aantal posts tellen, en de eerste 10 posts ophalen. Als er meer dan 10 posts zijn, laat je een aantal linkjes zien (dat zijn er ceil($totaal_aantal_posts / 10)), waarin je in de querystring de pagina meegeeft.

Als de gebruiker dan zo'n link aanklikt word de pagina meegegeven, a.d.h.v dat getal kun je in het script kijken na hoeveel posts ($pagina * 10) hij moet beginnen, vanaf daar begin je dan met het selecteren van 10 posts.

EDIT:

Deze tutorial is wat uitgebreider dan bovenstaande. Daarmee moet het je lukken.
Offline maigel - 15/06/2008 16:56 (laatste wijziging 15/06/2008 16:56)
Avatar van maigel PHP beginner Let er wel op dat je volgende keer bij een vraag eerst de tutorials eens checkt 
Offline Babak - 15/06/2008 17:41
Avatar van Babak MySQL interesse @ Maigel, ik heb alle tutorials al gecheckt. Alleen snap ik die niet zo goed, vandaaar dat ik nog een keer om hulp vraag.
Offline Ibrahim - 15/06/2008 19:46
Avatar van Ibrahim PHP expert Snap je de tutorial niet ? Wat snap je er niet aan, waar gaat het mis volgens jou ? Details... 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s