login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Meerdere tabellen (Opgelost)

Offline qubus - 07/06/2008 09:44

Ik heb een database, met meerdere tabellen waar pagina's in zijn opgeslagen. Nu wil ik op een verzamelpagina links naar de desbetreffende pagina's zetten. De gegevens moeten op volgorde van plaatsen gesorteerd worden. Hoe kan ik uit twee tabellen de gegevens 'naam' en 'alinea' halen, en de combinatie van deze twee sorteren op 'timestamp'?

Ik denk dat het iets met JOIN moet zijn, maar kom er niet uit.

Wie kan me op weg helpen?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 07/06/2008 12:05
Avatar van Martijn Crew PHP vanuitgaant dat tabel 1 en tabel 2 alle2 een ID hebben die bij elkaar horen:
  1. mysql_query("SELECT t1.naam, t2.alinea FROM tabel1 AS t1 INNERJOIN tabel2 AS t2 ON(t1.id=t2.id) ORDER BY t1.timestamp DESC") OR die(mysql_error());
Offline qubus - 07/06/2008 12:22
Citaat:
vanuitgaant dat tabel 1 en tabel 2 alle2 een ID hebben die bij elkaar horen:

Nee, dat hebben ze niet. Ze hebben in principe niets met elkaar te maken. Ik wil ze alleen in volgorde van plaatsen op de pagina hebben. Als ik eerst de ene ophaal en sorteer, en dan de ander dan komen ze dat niet.

Iemand een andere oplossing?
Offline Stijn - 07/06/2008 12:35
Avatar van Stijn PHP expert Als ze geen onderlinge relatie hebben, gaat dit niet werken. Je zou alles van de 2 tabellen in één gezamelijke array moeten stoppen en dan die array sorteren op "timestamp".
Offline Gerard - 09/06/2008 01:02
Avatar van Gerard Ouwe rakker Wanneer beide tabellen wel dezelfde vorm hebben kan je gebruik maken van een UNION query.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s