login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Web hosting vraag.

Offline Babak - 06/06/2008 19:39
Avatar van BabakMySQL interesse Beste mensen,

Ik ben van plan om binnenkort een webhosting te nemen. Alleen nu is mijn vraag, hoeveel verkeer is goed genoeg voor mij? Ik dacht aan 8gig verkeer, maar is dat wel genoeg? Natuurlijk hangt dat af van wat je met je website gaat doen, maar bij mij moeten er (in het begin) minstens 100 mensen tegelijk op kunnen (mmorpg).

Iemand enig idee?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Chillobillo - 06/06/2008 19:51
Avatar van Chillobillo Lid Mmm, dit is nog even te weinig info. Wil je er veel bestanden opzetten, mensen veel laten downloaden of dingen laten doen die veel dataverkeer verbruiken? Dan zou ik zeker meer nemen. Er zijn ook een aantal hosters die een fairy use policy gebruiken, zoals mijndomein.nl. Is ook erg handig!
Offline Joost - 06/06/2008 19:58
Avatar van Joost PHP expert Als je er 100 mensen tegelijk op wilt laten spelen zou ik eerder aan 75/100 Gigabyte gaan denken.
Ik weet niet hoe jij er zo zeker van bent dat er direct 100 mensen op komen, maar zo'n mmorpg heeft wel tijd nodig om te groeien...
Offline MenM - 06/06/2008 20:34
Avatar van MenM Nieuw lid Persoonlijk zou ik een host nemen waarmee je kan afspreken om de dataverkeer te verhogen indien nodig, zo betaal je in het begin niet teveel.
Offline Babak - 07/06/2008 00:06
Avatar van Babak MySQL interesse Ik heb toch ook in het begin tussen haakjes gezet.
Offline Joost - 07/06/2008 01:21
Avatar van Joost PHP expert Op een site kunnen is trouwens wat anders dan veel dataverkeer.
Wil jouw website bereikbaar zijn voor veel gebruikers tegelijk, is geheugen belangrijk.
Ik neem aan (?) dat jouw pakket niet wordt afgesloten als je teveel dataverkeer verzet, ik betaal dan in ieder geval achteraf nog 75cent per GB.
Als jouw site meer bezoekers trekt, levert hij waarschijnlijk ook meer op.
Dan is de bijbetaling aan Dataverkeer niet zo erg, maar is de site traag, zal je toch meer geheugen moeten hebben.
Offline Martijn1989 - 07/06/2008 01:40
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Gewoon met een klein pakketje beginnen en dan steeds upgrade kan ook bij de meeste hosters ;).
Offline Gerard - 09/06/2008 01:11
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik adviseer hetzelfde als wat Martijn zegt. Zoek een provider waar je met een basic pakket kan beginnen en je op een makkelijke manier kan upgraden.

Op die manier zit je in het begin niet met de hoge kosten, maar ben je er wel zeker van dat je idee kan groeien en je hosting organisatie daarop kan inspringen.
Offline MothZone - 09/06/2008 01:21
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde Als je er nu al zeker van bent dat je een 100tal gebruikers hebt, vermoed ik dat je je mmorpg al ergens gratis host?
Probeer dan eens de statistieken te vinden, meestal staat daar wel het verbruikte dataverkeer bij.
Hierop kan je je dan baseren bij het kiezen van je pakket.

Moest dit niet kunnen kan je nog altijd met een klein pakketje beginnen, zoals al gezegt is.
Offline mdvmartijn - 13/06/2008 09:46
Avatar van mdvmartijn Nieuw lid @Medieval 75 tot 100 gb per maand aan data verkeer? dat is dikke onzin! 100 bezoekkers per dag stelt helemaal niets voor... dat kan je met 10 gb makkelijk halen.
Offline cloudstrife - 13/06/2008 10:28
Avatar van cloudstrife PHP beginner
mdvmartijn schreef:
@Medieval 75 tot 100 gb per maand aan data verkeer? dat is dikke onzin! 100 bezoekkers per dag stelt helemaal niets voor... dat kan je met 10 gb makkelijk halen.

TS spreekt over met 100 mensen op dezelfde moment de site gebruiken en dat is iets meer dan wanneer je spreekt over 100 / dag.

Als het een beginnend spel/site is kan je klein beginnen om te testen en te zien hoe het groeit. Weet je nu zeker dat je begint met 100 leden die vrijwel constant actief zijn en dat het zeker en vast sterk gaat groeien dan zou ik van in het begin uitzien naar een degelijke host. Want als je spel groeit naar bv 3000 leden waarvan de helf constant speelt dan mag je nog 100 terra aan bandbreedte hebben, dan kan de server van de hosting die dan waarschijnlijk gedeeld is met andere sites het geheel gewoon niet aan en moet jij uitzien naar een eigen server.
Offline cyberninjah - 13/06/2008 11:26
Avatar van cyberninjah Lid Starten met een basis pakket kan bijna bij heel veel hosting bedrijven en daarna uitbrijden alleen vaak zit hier extra kosten aangebonden vanwegen late resevering van extra dataverkeer.

Ik kan je hosting aanbieden mocht je geinsteseerd zijn.
werk bij hosting bedrijf / mede eigenaar.

ik noem het bedrijf niet omdat je geen reclame mag maken hier als ik me goed heriner 

Pm me maar als je meer informatie wil
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.234s